سه شنبه 2 آبان 1385

وزير کار و اموراجتماعی: نرخ بيکاری در تابستان ‌٨/٠ درصد کاهش يافت، ايسنا

* فکر می کنم مردم با توصيه مسوولان نه رشد و نه کاهش جمعيت می‌دهند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: کار و اشتغال

ميزان اعتبارات اشتغال‌زايی پرداخت شده در۶ ماه گذشته ۲ برابر کل ميزان اعتبارات پرداخت شده در پنج سال برنامه‌ سوم توسعه بوده است.

به گزارش خبرنگار کار و اشتغال ايسنا، محمد جهرمی ـ وزير کار و امور اجتماعی ـ در جمع خبرنگاران درباره‌ نرخ بيکاری، گفت: نرخ بيکاری در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته‌ و تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته به ترتيب ۱/۱ و ۸/۰ درصد کاهش يافته است.

او افزود: نرخ بيکاری در بين جوانان نيز۷/۱ درصد کاهش يافته است و اين امر نشان از حرکت اشتغال‌زايی و رشد کسب و کار در کشور است.

جهرمی بيان کرد: خوشبختانه بيش ازيک ميليون و سی هزار شغل بابت ارائه طرح‌های اقتصادی زودبازده به بانک‌ها ايجاد خواهد شد و بيش از۲۵۰ نفر از نيز با انعقاد قرارداد اين طرح‌ها در ۶ ماهه اول امسال شاغل شدند. اميدوارم در ۶ ماهه دوم تعداد بيش‌تری از طرح‌های زودبازده به نتيجه برسد.

وی با بيان اين‌که در برنامه چهارم سالانه بايد ۸/۰ درصد نرخ بيکاری کاهش پيدا کند، تصريح کرد: ميزان نرخ بيکاری بايد از ۳/۱۲ درصد در سال اول برنامه چهارم به ۴/۸ درصد در سال ۸۸ برسد.

وزير کار درباره برگزاری انتخابات کانون شوراهای اسلامی کار گفت: تعداد زيادی از انتخابات در استان‌های مختلف برگزار شده و مورد تاييد قرار گرفته و اعتبارنامه‌های آن‌ها نيز داده شده است. در استان‌هايی که طبق قانون تشکيل جلسه ندادند، انتخابات مورد تاييد قرار نگرفت، چراکه انتخابات بايد به صورت فراگير انجام شود تا نمايندگان واقعی کارگران انتخاب شوند.

او با بيان اين که ۵۴۰ هزار فرصت شغلی توسط بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ايجاد خواهد شد، افزود: بنگاه‌های بزرگ به بنگاه‌های کوچک جهت می‌دهند و اشتغال غيرمستقيم را ساماندهی می‌کنند.

جهرمی در مورد اظهارات رييس‌جمهور در مورد ظرفيت کشور برای دارا بودن ۱۲۰ ميليون نفر جمعيت، بيان کرد: اگر از استعدادهای فراوان کشور درست استفاده شود، می‌توان به نيازهای ۱۲۰ ميليون نفر پاسخگو باشيم، اما فکر می‌کنم مردم با توصيه مسوولان نه رشد و نه کاهش جمعيت می‌دهند و اين بستگی دارد به فرهنگ‌ها، اقتصاد و معيشت مردم بستگی دارد واگر معيشت آن طور که بايد و شايد تامين نشود، رشد جمعيت با رشد منفی نيز روبرو خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره اعتبارات اشتغال‌زايی، تصريح کرد: در برنامه سوم ۱۳۸۰ ميليارد تومان اعتبارات وجوه اداره‌شده دررابطه با اشتغال به بانک‌ها داده شده بود که بانک‌ها نيز موظف بودند دو برابراين مبلغ را به صورت وام در اختيار اشتغال‌زايی کشور قرار دهند.

وزير کار و امور اجتماعی گفت: ۱۷۰۰ ميليارد تومان از اين مبلغ جذب شد، اما در طول ۶ ماه گذشته حدود ۳۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار به بنگاه‌های کوچک اختصاص يافته است و در طول ۶ ماه گذشته حدود ۲ برابر مجموعه پنج سال گذشته اعتبار به بحث اشتغال‌زايی اختصاص يافته است که تا پايان سال اين رقم به بيش از ۵ تا ۱۰ برابر خواهد رسيد.

وی در زمينه اين‌که جانشين معاون اول رييس‌جمهور خواهد شد، تنها به اين جمله بسنده کرد که من در وزارت کار، سرکار هستم.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير کار و اموراجتماعی: نرخ بيکاری در تابستان ‌٨/٠ درصد کاهش يافت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016