سه شنبه 7 فروردین 1386

پيگيری عفو بين الملل درمورد فعالان جنبش زنان، ميدان

محبوبه ی عباسقلی زاده و شادی صدر، زندانيان عقيدتی با وثيقه ی ۲۰۰ ميليون تومانی (مبلغی بالغ بر ۲۱۵۰۰۰ دلار) در تاريخ ۱۹ مارس از زندان اوين در تهران آزاد شدند. احتمال می رود که در آينده ای نزديک، دادگاهی برای رسيدگی به اتهام آنها "اختلال در نظم عمومی و اقدام عليه امنيت ملی" تشکيل گردد اما سازمان عفو بين المللی هيچ اطلاعی در دست ندارد که آيا اين دو نفر رسما متهم شده اند يا خير. آنها از تاريخ ۶ الی ۱۵ مارس در سلول انفرادی بسر برده اند.
در تاريخ ۱۵ مارس، مرکز حقوقی راهی که توسط شادی صدر بنيان گذاری شده و به ارائه ی مشاوره های حقوقی رايگان برای زنان مناطق محروم و فقير مشغول بود و مرکز کارورزی سازمان های جامعه ی مدنی ايران که توسط محبوبه ی عباسقلی زاده بنيان گذاری شده بود توسط مقامات دادگاه انقلاب اسلامی تعطيل شد. بر اساس گزارش های دريافتی، مقامات محل را بازرسی نموده و عکس هايی از آن تهيه نموده و دفتر را سيم سرب نموده اند. يک سازمان غير دولتی ديگر به نام کنشگران داوطلب نيز در همان روز تعطيل شده و مدير آن جناب آقای دکتر سهراب رزاقی به مدت چند ساعت تحت بازجويی بوده و برخی از املاک شخصی ايشان توسط ماموران امنيتی از منزلشان ضبط شده اند.
محبوبه عباسقلی زاده و شادی صدر دو نفر از ۳۳ زنی بودند که در تاريخ ۴ مارس طی يک اعتراض مسالمت آميز در تهران بازداشت شدند. سی و يک نفر از بازداشت شدگان بدون هيچ اتهامی بين تاريخ ۶ الی ۹ مارس آزاد شدند اگر چه که بسياری از آنها در آينده بايد جلسات دادگاه را پشت سر بگذارند. برخی از زنانی که زودتر آزاد شدند،‌ چنين تشريح می کنند که سلول های زندان بسيار نمور و سرد و عاری از تسهيلات بهداشتی بوده اند. ظاهرا،‌مقامات زندانيان را وادار می کردند تا روی زمين بخوابند و مجبور بودند برای گرم کردن خود از پتوها به صورت مشترک استفاده کنند. همچنين بر اساس گزارش های به دست آمده از بازداشت شدگان،‌ مقامات امنيتی شبانه با چشم های بسته از آنها بازجويی نموده و اجازه خواب و استراحت به آنها نداده اند.
اطلاعات اوليه
۳۳ زن،‌که همه زندانيان عقيدتی بوده اند، طی يک تظاهرات مسالمت آميز در تاريخ ۴ مارس عليه دادرسی پنج تن از فعالان اجتماعی که به دليل شرکت در يک تظاهرات مسالمت آميز در تاريخ ‍ژوئن ۲۰۰۶ به دادگاه فراخوانده شده بودند، دستگير شدند. شادی صدر وکيل يکی از اين پنج فعال اجتماعی بود.
اقدام پيشنهادی: لطفا دادخواست را سريعا به فارسی، عربی، انگليسی، فرانسه و زبان بومی خود ارسال نماييد:
- با استقبال از آزادی محبوبه عباسقلی زاده و شادی صدر با قيد وثيقه که در تاريخ ۴ مارس طی تظاهرات مسالمت آميز در برابر شعبه ی ۶ مارس دادگاه انقلاب تهران، همواره نگرانی هايی در رابطه با بازداشت محبوبه ی عباسقلی زاده، ژيلا بنی يعقوب و شادی صدر وجود دارد؛
- ابراز نگرانی از اين مسئله که ۳۱ نفر بازداشت شده که پيش از اين آزاد شده اند ممکن است در آينده مجبور به حضور در جلسات دادستانی و دادگاهی شوند؛
- فراخوان جهت لغو همه ی اتهامات عليه کسانی که در تظاهرات مسالمت آميز ۱۲ ژوئن ۲۰۰۶ شرکت داشته يا کسانی که در تظاهرات مسالمت آميز ۴ مارس ۲۰۰۷ شرکت کرده اند؛
- تاکيد بر اين که بازداشت مجدد هر کدام از افراد در رابطه با حضورشان در اين تظاهرات های مسالمت آميز، اين افراد از سوی سازمان عفو بين المللی، زندانيان عقيدتی محسوب شده و اين سازمان خواستار آزادی سريع و بی قيد و شرط آنها خواهد شد.
دادخواست ها را به مراجع زير ارسال کنيد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رهبر انقلاب اسلامی
آيت الله سيد علی خامنه ای
رهبر معظم جمهوری اسلامی
دفتر رهبر معظم، خيابان شهيد کشاورز دوست، تهران، جمهوری اسلامی ايران
نمابر: ۰۰۹۸۲۵۱۷۷۷۴۲۲۲۸ (ذکر کنيد "دفتر جناب آقای آيت الله خامنه ای)
پست الکترونيک: از طريق وب سايت به انگليسی: http://www.leader.ir/langs/EN/index.php?p=sendletter
با سلام : عالی جناب
وزير اطلاعات
غلام حسين محسنی اژه ای
وزارت اطلاعات، خيابان نارنجستان دوم، خيابان پاسداران، تهران، جمهوری اسلامی ايران
پست الکترونيک: iranprobe@inranprobe.com
با سلام : عالی جناب
رونوشت به:
رئيس جمهور
محمود احمدی نژاد
ساختمان رياست جمهوری، خيابان فلسطين، تقاطع آذربايجان، تهران، جمهوری اسلامی ايران
نمابر: از طريق وزارت امور خارجه: ۰۰۹۸۲۱۶۶۷۴۷۹۰ و درخواست نماييد تا به جناب آقای احمدی نژاد ارسال گردد
ايميل: dr-ahmadinejad@president.ir
از طريق وب سايت: www.president.ir/email
با سلام : عالی جناب
رئيس قوه ی قضاييه
آيت الله محمود هاشمی شاهرودی
وزارت دادگستری، ساختمان وزارت دادگستری، ميدان پانزده خرداد، تهران، جمهوری اسلامی ايران
نمابر: ۰۰۹۸۲۱۳۳۹۰۴۹۸۶ (در صورت عدم موفقيت در ارسال با نمابر، لطفا تلاش کنيد تا از طريق پست الکترونيک يا پست دادخواست ها را ارسال کنيد)
ايميل: infor@dadgostary-tehran.ir (در خط موضوع ذکر کنيد: قابل توجه آيت الله شاهرودی)
با سلام: عالی جناب
سخنگوی مجلس
عالی جناب غلامعلی حداد عادل
مجلس شورای اسلامی، ميدان بهارستان، تهران، جمهوری اسلامی ايران
نمابر: ۰۰۹۸۲۱۳۳۵۵۶۴۰۸
ايميل: hahahahel@majlis.ir
با سلام: جناب آقای دکتر
و نماينده ی ديپلماتيک ايران منتسب در کشور خودتان.
لطفا دادخواست های خود را سريعا ارسال نماييد. اگر دادخواست ها بعد از تاريخ ۱ می ۲۰۰۷ ارسال می شوند لطفا با دبيرخانه ی بين المللی اين سازمان هماهنگی لازم را به عمل آوريد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيگيری عفو بين الملل درمورد فعالان جنبش زنان، ميدان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016