شنبه 1 اردیبهشت 1386

جبهه مشارکت به برخوردهای اخير با دانشجويان، فرهنگيان و فعالان حقوق زنان اعتراض کرد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

جبهه مشارکت ايران اسلامی با اعتراض و محکوم کردن برخورد با دانشجويان دانشگاه آمل و نيز احضار تعدادی از فعالان دانشجويی در تهران، همچنين احضار و بازداشت و اعمال فشار بر معلمان معترض و نيز تعدادی از فعالان حقوق زنان، خواستار ايجاد فضايی آرام و مسالمت‌آميز از سوی دولت برای شنيدن صدای مخالف و منتقد و افزايش ضريب همبستگی و اتحاد ملی با پذيرش تکثر صداهای موجود در جامعه و تحمل نقدها و اعتراض‌ها از سوی دولت شد.

به گزارش "ايلنا"، جبهه مشارکت در اطلاعيه‌‏ خود افزايش موج برخورد با فعالان اجتماعی، بازداشت دانشجويان، احضار و بازداشت تعدادی از فرهنگيان معترض و نيز فعالان حقوق زنان در روزها و هفته­های اخير را نشان از عزم دولت نهم و جريان حاکم برای خاموش کردن صدای اعتراض‌ها و انتقادها از وضعيت موجود ارزيابی کرده است.
اين اطلاعيه می‌‏افزايد: اخبار نگران‌‏کننده و مواضع انتقادبرانگيز برخی از مسوولان امنيتی به‌‏ويژه وزير اطلاعات که حرکت‌ها و پويش‌های اجتماعی اعتراضی و انتقادی را با منتسب کردن به خارج از مرزها، در زمره تهديدهای امنيتی نظام برمی‌شمارد، نشان می‌دهد که مسوولان و دست‌اندرکاران دولت نهم آسان‌ترين راه را برای برخورد با مسائل اجتماعی و مطالبات اقشار جامعه يافته‌اند.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: دولت و جريان حاکم بايد توجه داشته باشد که در شرايط پيچيده بين‌المللی و داخلی که بخش مهمی از آن حاصل بی‌‏تدبيری‌ها و بی‌تجربگی‌های نودولتان در يک سال گذشته بوده است، بيش از هر زمانی بردباری و بالا رفتن آستانه تحمل حکومت و دولت را در برابر اعتراضات اجتماعی و سياسی طلب می‌کند. برخورد سرکوب‌گرانه و ارتباط دادن هر فعل و عمل دگرانديشان و کنشگران اجتماعی سياسی به بيگانگان، جز حذف صورت‌‏مسأله، پيچيده‌تر کردن شرايط و ايجاد طمع در بيگانگان حاصلی به بار نخواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جبهه مشارکت ايران اسلامی در ادامه اطلاعيه خود آورده است: کارگزاران دولت نهم چه در بخش‌‏های امنيتی و چه در بخش‌‏های اجرايی بايد نظام جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر از آن بدانند که با هر تحرک اجتماعی زنگ براندازی را برای نظام به صدا درآورد و نگران و خشمگين منتقدين را با انگ براندازی و جاسوسی سرکوب نمايند.
در ادامه اين اطلاعيه با اشاره به نامگذاری سال ۸۶ به نام «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» آمده است: در سالی که به درستی سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» نام گرفته است، شرايط اقتضا می‌کند که بردباری دولتمردان در برابر منتقدان و اتخاذ روش‌های جذبی به جای روش‌‏های سرکوب و بازداشت و زندان، افزايش يابد.

Copyright: gooya.com 2016