شنبه 15 اردیبهشت 1386

درخواست تازه لندن از تهران درباره ملوان‌ها، آفتاب

آفتاب: منابع مطلع در وزارت خارجه انگليس می‌گويند مارگارت بکت در گفتگو با منوچهر متکی از تهران خواسته است قايق‌ها و تجهيزات نظامی ضبط شده در ضمن دستگيری ۱۵ نيروی نظامی انگليس را به اين کشور مسترد کند. اين درخواست پس از آن صورت می‌گيرد که نظاميان متجاوز انگليسی با بدرقه رسمی رييس جمهوری و وزير خارجه ايران از کشور خارج شدند.

به گزارش آسوشيتدپرس، وزير خارجه‌ انگليس و منوچهر متکی، همتای ايرانی وی پس از دستگيری ۱۵ عضو نيروی دريايی انگليس با يکديگر چند تماس تلفنی داشته‌اند اما اين نخستين بار است که با يکديگر به صورت رودر رو ملاقات می‌کنند.

بکت پيش از اين ديدار به خبرنگاران گفته بود که انگليس به روابط بهتر با ايران تمايل دارد، اما روابطی دوجانبه بر پايه همکاری. وزير خارجه انگليس افزوده بود: همکاری ميان طرفين بايد مانند بزرگراهی دو طرفه باشد. مطمئن نيستم ايرانی‌ها متوجه اين موضوع شده باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفته می‌شود ديدار دو سياستمدار ايرانی و انگليسی که در حاشيه نشست شرم‌الشيخ شکل گرفت حدود ۲۰ دقيقه به طول انجاميده است.

سخنگوی وزارت خارجه انگليس نيز در همين رابطه مذاکره بکت و متکی را درباره بازگرداندن تجهيزات نظامی اين کشور مورد تاکيد قرار داده اما در مورد ساير مفاد مذاکرات دو مقام به ذکر اين نکته اکتفا کرده است که «در مورد يک موضوع ديگر هم بحث شده است که نمی‌خواهم در مورد آن چيزی بگويم!»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درخواست تازه لندن از تهران درباره ملوان‌ها، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016