دوشنبه 31 اردیبهشت 1386

درگيری خونين پليس با زنان در ميدان هفت تير تهران، کانون زنان ايران

کانون زنان ايرانی :تذکر ماموران نيروی انتظامی به دختران جوان در مورد بدحجابی باعث درگيری در ميدان هفت تير تهران شد.

امروز(يکشنبه) صبح و عصر در پی اجرای طرح مبارزه با بدحجابی تعدادی از ماموران وی‍ژه اين طرح با دختران جوان درگير شدند. به گفته شاهدان عينی، ماموران سعی در دستگيری و بازداشت اين زنان داشتند و با مقاومت آنان چند تن از مردان حاضر در ميدان هفت تير نيز با ماموران به بحث پرداختند.

يکی از مغازه داران ميدان هفت تير در اين باره گفت: "ماموران زن به سه دختر۲۵ تا ۳۰ ساله در باره حجابشان تذکر دادند، اما اين تذکر با لحن تندی انجام گرفت که باعث برانگيختن واکنش آنها شد.
يک پليس زن سعی داشت با کشيدن دست يکی از دختران سعی در سوار کردن او به ماشين داشته باشد، اما او حاضر به سوار شدن نبود. مامور مرد هم با پای خود به ساق پای زن جوان زد. اين ماجرا باعث دخالت مردم شد. اين سه زن سرانجام توسط حاضران در ميدان هفت تير از صحنه خارج شدند و با يک ماشين سمند از صحنه دور شدند."

آنها در حالی سوار ماشين شدند که لباس هايشان در جريان درگيری پاره شده بود و ديگر حجابی بر سر نداشتند.


يکی از رانندگان تاکسی خطی نيز در باره درگيری صبح در ميدان هفت تير گفت: "امروز صبح هم ماموران با رفتار تندی دختر جوانی را به دليل بدحجابی کشان کشان سوار خودرو نيروی انتظامی کردند و با خود بردند. فرياد های اين دختر جوان اعتراض های مردم را نيز برانگيخت."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته او در درگيری بعد از ظهرميان مردم و پليس مادر و دختری که از سوی ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند در حالی که صورت خونيشان را به ماموران پليس نشان می دادند در اعتراض به اين نوع برخورد روسری خود را از سر برداشتند."

گفته می شود اين مادر و دختر با موبايلشان مشغول فيلم برداری از برخورد خشن پليس با زنان بودند.

توجه :عکسی که همراه با اين خبر می بينيد توسط يکی از شهروندان تهرانی و با گوشی موبايل از واقعه عصر امروز گرفته شده است .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درگيری خونين پليس با زنان در ميدان هفت تير تهران، کانون زنان ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016