سه شنبه 1 خرداد 1386

استاندار تهران: طرح برخورد با اراذل و اوباش همچنان پيگيری می‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

استاندار تهران تاکيد کرد که طرح برخورد با اراذل و اوباش همچنان پيگيری می‌‏شود.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، کامران دانشجو در دومين نشست فرمانداران استان تهران که در فرمانداری شميرانات برگزار شد، با بيان اينکه طرح امنيت اخلاقی با هدف ارتقای احساس امنيت عمومی صورت می‌‏گيرد، گفت: احساس امنيت از خود امنيت مهمتر است. بحث ما فقط مساله پوشش نيست هرچند اين هم يک مساله است، چراکه ما کشوری اسلامی هستيم و شرع مقدس در اين کشور ساری و جاری است و بايد پوشش همه مردم متناسب با موازين اسلامی باشد.
وی افزود: ما با کسانی که هنجارشکنی کرده و نسبت به مجموعه اعتقادات مردم بی‌‏اعتنا هستند، در ابتدا تذکر می‌‏دهيم و اگر موثر نبود، با هماهنگی قوه قضاييه و ارکان ديگر مراحل بعدی را انجام می‌‏دهيم.
دانشجو با بيان اينکه برخورد با اراذل و اوباش همچنان پيگيری می‌‏شود، گفت: اين امکان وجود دارد که اين افراد به شهرستان‌‏ها پناه ببرند که فرمانداران بايد با شهرستان‌‏ها هماهنگی داشته باشند تا اين افراد شناسايی و طبق قانون با آنها برخورد شود. ما نمی‌‏توانيم اجازه دهيم که کمتر از ۱۰۰۰ نفر شرور شناسنامه‌‏دار و پروانه‌‏دار مخل آسايش و آرامش و امنيت حدود ۱۴ ميليون مردم تهران شوند. بايد طبق قانون با آنها برخورد صورت بگيرد که هماهنگی‌‏های لازم با قوه قضاييه صورت گرفته است. مردم هم از اجرای اين طرح راضی هستند و قرار است اين طرح همچنان ادامه‌‏دار باشد و بايد هم اين‌‏گونه باشد چراکه هدف ما اجرای يک طرح ضربتی نبوده است.
استاندار تهران با اشاره به اقدامات صورت‌‏گرفته از سوی فرمانداری شميرانات، گفت: طبق گزارشی که خانم مافی، فرماندار شميرانات اعلام کرده، گازرسانی ايستگاه ۵۰ در دست احداث است که در دهه فجر ۸۶ به بهره‌‏برداری خواهد رسيد. جاده حاجی‌‏آباد در ۱۵ خرداد و بيمارستان صحرايی با ۱۱ کانتينر تا ۲۰ خرداد به بهره‌‏برداری می‌‏رسد. حدود چهار ميليون وام که در سفر رياست‌‏جمهوری قول آن داده شد، همه آنها پرداخت شده است. در رابطه با سهام عدالت مبلغ حدود ۱۱۲۳۴ ميليون ريال به ۲۲۴۱ نفر پرداخت شده است.
وی ادامه داد: سهميه شهرستان شميرانات از اخراج افاغنه ۱۱ نفر در هر روز بود که تا امروز ۱۶۸۹ نفر به اردوگاه عسگرآباد منتقل شده‌‏اند و با کارفرمايان متخلف نيز برخورد شده است.
دانشجو تصريح کرد: در رابطه با حاشيه‌‏نشينی در شميرانات، دره رحمان‌‏آباد که۲۰ سال است در آن تعدادی به صورت غيرمجاز سکنی گزيده‌‏اند، با کمک دادستان تهران -آقای مرتضوی- و شورای تامين پاک‌‏سازی شده است.
وی اظهار داشت: ساخت و ساز غيرمجاز که ما از گذشته به ارث گرفته بوديم و دولت‌‏های گذشته به عنوان منبع درآمد به آن نگاه می‌‏کردند، امروز به صفر رسيده و جلويش گرفته شده است. ما ساخت و ساز غيرمجاز را به عنوان منبع درآمد نمی‌‏بينيم، دولت هم به اين ديدگاه معتقد است و ما هم آن را انجام می‌‏دهيم.
استاندار تهران افزود: ما ميزان ساخت و ساز غيرمجاز را در سال ۸۵ به صفر رسانده‌‏ايم و سعی داريم در سال ۸۶ هم آن را به صفر برسانيم. اگر کسی ساخت و ساز غيرمجاز بکند و از ديد ما اين کار پنهان باشد و به مرحله‌‏ای برسد که ما نتوانيم آن را تخريب کنيم، چنان جريمه سنگينی برايش تعيين خواهيم کرد که به هيچ عنوان ساخت و سازها برايش سودی نداشته باشد.
دانشجو ادامه داد: در خصوص تبصره ۱۳ حدود ۳۵ پژو و ۳۰ ميدل باس (اتوبوس کوچک) و تعدادی ون در اختيار گذاشته شده است. در خصوص ارتقای سطح امنيت اخلاقی نيز اقدامات خوبی در شميرانات انجام شده و در نظرسنجی صورت‌‏گرفته ۸۵ درصد مردم از اين موضوع اعلام رضايت کرده‌‏اند.
استاندار تهران با بيان اينکه آمادگی لازم را برای اجرای مصوبه مجلس و ابلاغيه دولت مبنی بر توزيع بنزين از طريق کارت سوخت داريم، گفت: تمهيدات و هماهنگی‌‏های لازم برای اجرای اين کار صورت گرفته است.
وی در ادامه گزارش خود گفت: با توجه به سالگرد رحلت امام (ره) بر فضاسازی معنوی در شهرستان‌‏ها، استقبال از ميهمانان در ورودی شهرها و همکاری برای حمل و نقل بهتر تاکيد می‌‏شود.
دانشجو با اشاره به سفر هيات دولت به استان تهران گفت: پنج ماه از اين سفر می‌‏گذرد و ما چيزی حدود ۳۴۶ مصوبه در اين خصوص داشتيم که تعدادی از اين مصوبات استانی و تعدادی ملی است. به پروژه‌‏های استانی در سال۸۵ حدود ۷۱ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان اعتبار اختصاص داده‌‏ايم. در سال ۸۶ برای سفرها ۱۵ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان تخصيص داديم که در مجموع ۹۳ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان برای پروژه‌‏هايی که در سفر رييس‌‏جمهور به آن اشاره شده و دستورش را داده بودند، اعتبار تخصيص داده شده است که اين اعتبارات به نقدينگی تبديل شده است و در اختيار پيمانکاران قرار گرفته و آنها دارند کار عمرانی انجام می‌‏دهند.
وی افزود: ۲۵ درصد از کل مصوبات دولت به طور کامل اجرايی شده است و ۲۵ درصد در حال اجرا بوده و در مورد ۵۰ درصد باقيمانده پيگير تامين اعتبارات آن هستيم.
دانشجو با اشاره به ساماندهی ساختار استان تهران گفت: با توجه به نقش ملی و فراملی استان تهران در هيات دولت، مصوب شد که اين استان ساختاری متفاوت از استان‌‏های ديگر داشته باشد چراکه مسائل سياسی و اجتماعی تهران به عنوان يک مرکز سياسی،‌‏آثار و تبعات ملی و فراملی دارد و ما ماموريت پيدا کرده‌‏ايم که اين طرح را به وزارت کشور ارايه کنيم که بيش از ۱۵ جلسه با کارشناسان دانشگاهی، تقسيمات کشوری امنيتی, سياسی, اجتماعی, جمعيتی به بحث و گفت‌‏وگو پرداختيم که در نهايت به ۱۵ طرح که دارای دو گزينه اصلی ساماندهی و ارتقا و تقسيمات کشوری است، رسيديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی ادامه داد: با بررسی اين ۱۵ طرح در نهايت ۴ طرح برگزيده شد، جلسه‌‏ای را هم با مجمع نمايندگان استان داشتيم که نظرات آنها گرفته شد و آن را برای وزارت کشور ارسال کرديم تا پس از کار کارشناسی بيشتر، برای تصويب و بررسی به هيات دولت برود که اميدواريم ظرف يک ماه آينده مجموعه به جمع‌‏بندی رسيده و آن را به ما ابلاغ کنند تا خدمت‌‏رسانی مطلوب‌‏تری به مردم استان داشته باشيم. آنچه هيات دولت مصوب کند، به عنوان نمايندگان دولت اجرا خواهيم کرد و معتقديم آنچه هيات دولت تصويب کند، در راستای منافع مردم و خدمت‌‏گذاری بهتر به مردم تهران است.
دانشجو خاطرنشان کرد: مردم به دليل اينکه از يک نوع نگاه و فرهنگ خسته شده بودند و نوع نگاه احمدی‌‏نژاد را به دليل انطباق با شعارهای خالص اسلامی می‌‏پسنديدند، ۴۰ روز دعا کردند و زيارت عاشورا سر گرفتند تا اين فرد رييس‌‏جمهور کشورشان شود لذا خودشان به ميدان آمده و هزينه‌‏های انتخاباتی را متقبل شده‌‏اند. اين دولت خود را مديون مردم و دعاهای آنها می‌‏داند و ميثاقی که با اين ملت بسته، اين است که به آنها خدمت کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استاندار تهران: طرح برخورد با اراذل و اوباش همچنان پيگيری می‌‏شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016