پنجشنبه 10 خرداد 1386

طرح بازگشت اتباع خارجی: ۱۶۵ روستا در منطقه سيستان از حضور و سکونت اتباع خارجی پاکسازی شد، ايلنا

زاهدان- خبرگزاری کار ايران


فرماندار زابل گفت: از آغاز اجرای طرح بازگشت اتباع خارجی به کشورشان ۱۶۵روستا در منطقه سيستان از حضور و سکونت اتباع بيگانه پاکسازی شد.
به گزارش ايلنا ، "حسين کيخا " روز چهارشنبه در جمع معتمدان و ريش سفيدان طوايف سيستان اظهار داشت: علاوه براين، ۱۵محله شهر زابل از حضور اتباع افغان تخليه شدند.
فرماندار زابل ادامه داد: از ابتدای ارديبهشت ماه تاکنون بيش‌از ۴۵هزار تبعه خارجی ساکن سيستان از مرز مجاز ايران و افغانستان به کشورشان باز گردانده شدند.
وی بيان کرد: بيش از يک دوم اين افراد به صورت خود معرف ثبت نام و با استفاده از تسهيلات در نظر گرفته شده به کشورشان بازگشتند.
کيخا گفت: تامين کاميون و تريلر برای انتقال لوازم زندگی اتباع افغان توسط مسوولان و با هزينه دولت ايران از جمله تسهيلات فراهم شده برای آنان است.
وی افزود : حضور اتباع افغان به صورت قانونی و با ارايه شناسنامه و گذرنامه در جمهوری اسلامی ايران هيچ منعی ندارد و ايرانيان به بهترين نحو پذيرای برادران و خواهران افغان خود هستند.
فرماندار زابل همچنين گفت : آمريکا و ديگر کشورهای غربی که ادعای حقوق بشر دارند اتباع خارجی را در اردوگاه‌های خاصی نگهداری می‌کنند و با آنان برخورد مناسبی ندارند اما جمهوری اسلامی ايران در طول ۳۰سال گذشته به بهترين نحو از اتباع افغان پذيرايی کرده است.
وی افزود : در روزهای نخست اجرای طرح بسياری از اتباع بيگانه باور نمی‌کردند که با اين قدرت و شدت اجرا شود و برخی گروه‌های معاند نيز با تبليغات سو سعی در بوجود آوردن مشکلاتی داشتند که به ياری خدا و هوشياری ماموران اين مشکلات بر طرف و توطئه‌های دشمنان خنثی شد. کيخا خاطر نشان کرد: اکنون شاهد همکاری بسيار خوب مديران سياسی کشور دوست و همسايه افغانستان با ايران هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طرح جمع آوری و طرد اتباع بيگانه غيرمجاز ار اول ارديبهشت در ۱۱استان کشور از جمله سيستان و بلوچستان آغاز شد.
براساس مصوبه شورای امنيت، منطقه مرزی سيستان برای حضور اتباع خارجی ممنوع اعلام شده است.

Copyright: gooya.com 2016