سه شنبه 2 مرداد 1386

شادی صدر به دادسرای انقلاب احضار شد، ميدان

شادی صدر ، فعال زنان و وکيل دادگستری صبح روز دوشنبه اول مرداد ماه با احضاريه کتبی به دادسرای انقلاب فراخوانده شد.

در احضاريه صدر، که از سوی دفتر دادياری ويژه امنيت دادسرای انقلاب صادر شده ،‌ مطلب " اگر وکيل انتخاب نموده ايد، معرفی نماييد و اگر کسی را به عنوان شهود داريد، قبل از موعد مقرر معرفی کنيد،"، خط خورده است.
همچنين در اين احضاريه سه روز مهلت برای معرفی به دادسرا داده شده است. دو روز پيش، محبوبه عباسقلی زاده نيز به همين معاونت احضار شده بود.
شادی صدر و محبوبه عباسقلی زاده دو تن از فعالان جنبش زنان هستند که در روز ۱۳ اسفند به همراه ۳۱ تن ديگر از فعالان اين جنبش بازداشت شدند و پس از آزادی ۳۱ نفر ديگر، ۱۶ روز در بند ۲۰۹ زندان اوين بازداشت بودند.
شادی صدر مدير و موسس موسسه "راه توانمند زيستن" (راهی) بود که در زمان زندانی بودن وی، پلمپ شد و هنوز اجازه فعاليت دوباره پيدا نکرده است. صدر به همراه عده ای از وکلای همکارش ،‌مسووليت رسيدگی حقوقی به پرونده زنان آسيب ديده اجتماعی را که توان مالی دفاع حقوقی از خود را نداشتند ، به طور رايگان و با حمايت مالی يک موسسه غير دولتی هلندی به عهده گرفته بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی بارها درباره نوع فعاليتش در اين موسسه ، اهداف و فعاليتها به صورت کتبی ، شفاهی و نيز در رسانه ها توضيح داده است. در طول يک سال فعاليت موسسه راهی، نزديک به ۱۰۰۰ زن بی پناه، توانستند از مشاوره رايگان حقوقی بهره مند شوند يا با داشتن وکيل از خود در محاکم قضايی دفاع کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شادی صدر به دادسرای انقلاب احضار شد، ميدان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016