شنبه 6 مرداد 1386

وزير ارشاد: موج تعطيلی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را قبول ندارم، فارس

خبرگزاری فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی موج تعطيلی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در کشور را قبول ندارم و اتفاقات اخير يک روند غير طبيعی نيست .


محمدحسين صفار هرندی در حاشيه سفر به اردبيل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: به نظر من برخورد قضايی با چند روزنامه و خبرگزاری به دليل تخلفات صورت گرفته يک امر طبيعی است و اين کارها حتماً با دليل و سند صورت گرفته است .
وی با بيان اينکه تاکنون دستگاه فضايی به پلمپ يک خبرگزاری و روزنامه در کشور حکم داده است گفت: در مسير انتشار صدها نشريه وقوع چنين اتفاقاتی خيلی غيرطبيعی نيست .
صفار هرندی در ادامه تصريح کرد: لازم است که در مورد بسته شدن روزنامه و خبرگزاری دستگاه‌های مرتبط بيايند و توضيح بدهند و به صورت شفاف به مردم علل توقيف و عدم فعاليت خود را ارائه بدهند .
وزير ارشاد با اظهار بی اطلاعی از روند فيلترينگ خبرگزاری کار ايران و محدوديت فعاليت اين خبرگزاری گفت: در جريان اين پرونده نيستم و پرونده اين خبرگزاری در جای ديگر مفتوح است و تا زمان صدور رای نهايی نمی‌توان اظهار نظر دقيقی کرد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی به ساماندهی سايت ها و پايگاه‌های اطلاع رسانی در کشور اشاره کرد و افزود: ما به تمام پايگاه‌های اطلاع رسانی که به ثبت رسيده اند اعلام کرديم که جهت ساماندهی به آدرس اينترنتی اعلام شده مراجعه تا مشخصات آنها به ثبت برسد و ارائه همين مشخصات کافی است .
گفتنی است، برخلاف اعلام قبلی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر به گفت‌وگو و نشست با اهالی و خبرنگاران استان اردبيل نشد که اين امر نارضايتی و انتقاد برخی از خبرنگاران را در پی داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير ارشاد: موج تعطيلی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را قبول ندارم، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016