چهارشنبه 17 مرداد 1386

دبير سياسی حزب‌الله ايران: دايره تنگ اصولگرايی گنجايش يک ملت بزرگ را ندارد، ايسنا

- فراکسيون حزب‌الله بااصولگرايان همگرا و با اصلاح‌طلبان همراه است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


دبير سياسی و روابط بين‌الملل حزب‌الله ايران درباره پيام فراکسيون حزب‌الله در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسيون حزب‌الله، فراکسيون قدرت‌طلبی نيست بلکه فراکسيون مطالبات مردم است اين فراکسيون وابسته به هيچ شخصيت و جريانی نيست و متعلق به امت حزب‌الله است.

حسين کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)افزود: اين فراکسيون با اصولگرايان همگرايی و با اصلاح‌طلبان همراهی دارد و می‌خواهيم پيرو راستين امام و رهبری باشيم و يک چتر حمايتی برای همه جريان‌های خودی ايجاد گردد. البته دايره تنگ اصولگرايی گنجايش يک ملت بزرگ را ندارد بايد حصارها و مرزبندی‌ها بين خودی‌ها شکسته شود اکنون ايران نيازمند يک اقدام ملی است.

وی درباره برنامه‌های ائتلاف بزرگ حزب‌الله گفت: ائتلاف بزرگ حزب‌الله در صورت اخذ مجوز از وزارت کشور به زودی همايش صد هزار نفری در تهران خواهد داشت. ماهواره و خبرگزاری حزب‌الله در انتظار مجوز می‌باشد.

وی هم‌چنين با اشاره به جبهه متحد اصولگرايان خاطرنشان کرد: ما تاکنون نشستی با اصولگرايان ۶+۵ نداشته‌ايم و در عين حال به دنبال سهم‌خواهی نيستيم، بلکه به دنبال يک حرکت ملی هستيم. ليست انتخاباتی حزب‌الله بر اساس مرزبندی‌های سياسی نيست بلکه برای ايجاد مجلسی کارآمد و تخصصی و در مسير تحقق مطالبات مردم است. ستادهای ائتلاف بزرگ حزب‌الله ستادهای خودجوش و مردمی خواهد بود و اکنون در سراسر کشور اين آمادگی وجود دارد.

کنعانی در پاسخ به اين سوال که نظر شما راجع به اصلاح‌طلبان و اين‌که گفته می‌شود حزب‌الله به اصلاح‌طلبان تمايل دارند، چيست؟ گفت: اصلاح‌طلبان بايد طالب اصلاحات ملی باشند و نه طالب قدرت‌شکنی. اصلاح‌طلبان در دايره‌ خودی می‌توانند به قدرت کمک کنند و در حزب‌الله قابل تعريف هستند. اتحاد اصلاح‌طلبان در مقابل اصولگرايان حجت شرعی ندارد.

وی در مورد خط مشی‌شان نسبت به دولت و روابط بين‌الملل، اظهار کرد: نسبت به دولت امر به معروف و نهی از منکر شيوه حزب‌الله برای تحقق مطالبات مردم می‌باشد و نسبت به مردم تشويق آن‌ها به احيای امر به معروف و نهی از منکر در جهت ايجاد اتحاد ملی و انسجام اسلامی است در خصوص دشمن اشداء علی الکفار و رحماء‌بينهم و در سياست خارجی حضور فعال در بين جهان و حمايت از حزب‌الله.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کنعانی در بيان نظرش درباره خبر ائتلاف فراگير اصولگرايان، يعنی ائتلاف رضايی، قاليباف و لاريجانی گفت: اگر اين ائتلاف در زير چتر حمايتی حزب‌الله باشد باعث فراگير شدن ائتلاف اصولگرايان و ائتلاف بزرگ حزب‌الله خواهد شد.

وی در تحليلی از انصار حزب‌الله نيز گفت: آن‌ها يک گروه فرهنگی با تفکر عاشورايی هستند و لبه تيغ شمشير جهاد اسلامی عليه دشمنان خارجی و منافقين، ورود آن‌ها به مناقشات سياسی گروه‌های سياسی و احزاب در داخل کشور باعث آسيب‌پذيری آن‌ها شده است و بايد آن‌ها به ماموريت اصلی خود بيشتر توجه کنند.

کنعانی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات يکی از مسوولان مبنی بر اين‌که بسيجيان و حزب‌اللهی‌ها بايد ائتلاف کنند، خاطرنشان کرد: اولا افتخار حزب‌الله اين است که هم‌سنگر بسيجی و هم صنف دانشجو است و تفکر بسيجی الگوی حزب‌الله می‌باشد. در عين‌حال بسيجيان کشور نزديک‌ترين و همگراترين افراد به حزب‌الله می‌باشند.

Copyright: gooya.com 2016