دوشنبه 12 شهریور 1386

وزير خارجه عراق: مذاکرات ايران و آمريکا حتما ادامه خواهد يافت، ايرنا

تهران، ايرنا ‪۸۶/۰۶/۱۲‬

"هوشيار زيباری" وزير خارجه عراق گفت : مذاکرات ايران و آمريکا حتما ادامه خواهد يافت چون برای دو کشور و برای عراق خيلی مهم است .

زيباری در حاشيه اجلاس وزرای جنبش عدم تعهد افزود: اين مذاکرات نتايج ملموسی را دربر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ايرنا وزير خارجه عراق بر حمايت دولت اش از ادامه مذاکرات ايران و آمريکا در خصوص مسائل عراق تاکيد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص جنبش عدم تعهد گفت: عراق از اعضای کليدی اين جنبش است که سيستم سياسی خود را براساس تنوع فرهنگی پايه گذاری کرده و اهداف اين اجلاس نيز برای عراق بسيار مهم است.

زيباری ادامه داد: برغم برخی فشارها که بر دولت عراق تحميل شده است، اما از حکومت دمکرات برخوردار هستيم و دولت کنونی عراق دولتی قانونی و برگزيده مردم اين کشور است.

وی در پاسخ به سووال ديگری درخصوص دخالت آمريکا در عراق تصريح کرد:
آمريکا با تاييد دولت عراق و براساس قطعنامه شورای امنيت دراين کشور حضور دارد و ادامه حضور نيروهای بيگانه در عراق تا پايان سالجاری يک بار ديگر از سوی شورای امنيت مورد بررسی قرار می‌گيرد.

وزير خارجه عراق در ادامه در پاسخ به سووالی درخصوص تاثير اجلاس حقوق بشر و تنوع فرهنگی تهران در بهبود وضعيت عراق گفت: اساس سياست ما رعايت حقوق بشر است و عراق از اهداف اين اجلاس حمايت می‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از وزير امور خارجه عراق همچنين درخصوص وضعيت پرونده متهمان زندان ابوغريب سووال شد،وی درپاسخ گفت: خيلی از متهمان تحت تعقيب قانونی هستند و برخی هم محاکمه و محکوم شده‌اند و دولت عراق برای مجازات مسوولان اين اقدام وحشيانه تلاش زيادی کرده است.

زيباری همچنين درخصوص‌آخرين وضعيت ديپلماتهای ربوده شده ايران در عراق و اقدامات انجام شده برای آزادی آنها از سوی دولت عراق، ابراز اميدواری کرد که بزودی اين ‪ ۵‬ديپلمات آزاد شوند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير خارجه عراق: مذاکرات ايران و آمريکا حتما ادامه خواهد يافت، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016