چهارشنبه 4 مهر 1386

مدير مسوول بازتاب: هيچ شكايتى از شاكى خصوصى در پرونده‌ رويت نكردم، ايسنا

- چرا آيين‌نامه‌ى ساماندهى پايگاه‌هاى اينترنتى فقط درباره اين سايت اجرا شده است؟

خبرگزارى دانشجويان ايران - تهران
سرويس: رسانه


دفتر كارى سايت بازتاب به دليل درخواست‌هاى مكرر دولت و شكايت معاون حقوقى رييس جمهور از اين سايت، پلمپ شده است.

محمدجواد بربريان - مدير مسوول سايت بازتاب - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه‌ى خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مدعا اظهار كرد: دفتر سايت بازتاب به تشخيص بازپرس پرونده‌ى آن پلمپ شده است، نه دادگاه؛ چراكه پرونده‌ى اين سايت هنوز در مرحله‌ى بازپرسى است و به دادگاه نرسيده است تا براساس قرار مجرميت، دفترش پلمپ شود.

وى افزود: براساس اعلام دادستان پرونده، پلمپ شدن دفتر سايت بازتاب به دليل درخواست‌هاى مكرر دولت بوده است و حتى در اظهاريه‌ى شماره‌ى ‌٨٢٩/ب/‌٨٦ ، مورخ ‌٦/٦/٨٦ كه براى ما ارسال شده نيز بيان شده است كه معاون حقوقى رياست جمهورى از اين سايت شكايت كرده است.

او ادامه داد: با اين توضيح، به استناد سخنان معاون مطبوعاتى و اطلاع‌رسانى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى در صورتى مى‌توان گفت كارگروه ساماندهى پايگاه‌هاى اينترنتى در بسته شدن دفتر سايت بازتاب نقشى نداشته است كه اين كارگروه را از بدنه‌ى دولت كاملا جدا بدانيم كه اين طور نيست.

مدير مسوول سايت بازتاب با بيان اين كه چرا آيين‌نامه‌ى ساماندهى پايگاه‌هاى اينترنتى فقط درباره‌ى اين سايت اجرا شده است، تصريح كرد: در حال حاضر چندين هزار سايت در كشور مشغول فعاليت هستند كه بسيارى از آن‌ها نه تنها ثبت نشده‌اند، بلكه آدرس و مسوولانشان نيز مشخص نبوده و به عناوين مختلف مسوولان نظام را مورد هتك حرمت قرار مى‌دهند و اين در حالى است كه با هيچكدام از آن‌ها تا به حال برخوردى صورت نگرفته است.

بربريان خاطرنشان كرد: اوايل فروردين‌ماه سال جارى در نامه‌اى از كارگروه ساماندهى پايگاه‌هاى اينترنتى تجديدنظر در فيلتر سايت بازتاب را تقاضا كرديم كه با وجود گذشت هفت ماه، هنوز هيچ جوابى، حتى منفى، در اين خصوص دريافت نكرده‌ايم كه خود اين امر نيز خلاف مفاد آيين نامه‌ى تصويبى دولت در خصوص ساماندهى پايگاه‌هاى اينترنتى است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وى همچنين درباره‌ى شاكى خصوصى پرونده‌ى سايت بازتاب گفت: من به عنوان مدير مسوول اين سايت هيچ شكايتى از شاكى خصوصى در پرونده‌ رويت نكرده‌ام؛ اما اينكه چطور معاون مطبوعاتى و اطلاع‌رسانى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى توانسته‌ است پرونده‌ى اين سايت را كه به‌صورت محرمانه نزد بازپرس است و تنها شاكى و متشاكى مى‌توانند آن را ببيند، مشاهده كرده و از وجود شاكى خصوصى مطلع شود، جاى سوال دارد!

او در پايان يادآور شد: اغلب شكايت‌هايى كه تا به حال از سايت بازتاب صورت گرفته توسط دستگاه‌هاى دولتى بوده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مدير مسوول بازتاب: هيچ شكايتى از شاكى خصوصى در پرونده‌ رويت نكردم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016