پنجشنبه 19 مهر 1386

انتخاب اولين ايرانی در مجلس قانونگذاری اونتاريو (کانادا)، نسيم محمودی

چهارشنبه ايرانيان تورنتو شاهد انتخاب اولين ايرانی برای مجلس قانونگذاری انتاريو بودند ( نبض اقتصاد و سياست و پرجمعيت ترين ايالت کانادا شامل شهرهای تورنتو اتاوا، لندن ، ويندزر ، نياگارا سيتی، و چندين شهر پرجمعيت ديگر می باشد)

دکتر رضا مريدی توانست با شکست دادن رقبای خود از منطقه ريچموند هيل در شمال شهر تورنتو و با کسب ۱۹۴۳۳رای و بدست آوردن ۴۷.۸% آرای رای دهندگان بعنوان اولين ايرانی وارد مجلس قانونگذاری انتاريو شود. لازم بذکر است که ريچموند هيل يکی از مراکز ايرانی نشين تورنتو می باشد

دکتر رضا مريدی فارغ التحصيل رشته فيزيک از ايران و استاد دانشگاههای ايران پس از انقلاب با بسته شدن دانشگاهها به همراه خانواده خود به فيجی می رود و سه سال بعنوان استاد دانشگاه در آنجا فعاليت می کند.

در سال ۱۹۹۰ به کانادا می آيد و دست بکار بزرگی می زند چرا که سه ماه بعد بعنوان يک دانشمند در يکی از مراکز مهم تحقيقاتی کانادا مشغول بکار می گردد.

دکتر مريدی دارای دکترای فيزيک از دانشگاه برونل انگلستان است و چندين سال در آن کشور بعنوان پروفسور در دانشگاههای آنجا فعاليت داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دکتر مريدی تاکنون توانسته دو جايزه ارزشمند از موسسات تحقيقاتی کانادايی و آمريکايی برای تحقيقات فيزيک اتمی بدست بياورد و در حال حاضر نيز بعنوان يک دانشمند برجسته فيزيک اتمی در کانادا و آمريکا شناخته می شود و در حال حاضر نيز پرزيدنت و رئيس يک مرکز مستقل و بزرگ تحقيقات فيزيک اتمی است.

دکتر مريدی در جامعه ايرانيان تورنتو نيز بسيار فعال است و رابطه بسيار حسنه ای نيز با روزنامه نگاران و اهل قلم از جمله حسن زرهی سردبير شهروند و اسد مذنبی طنزپرداز مقيم تورنتو دارد و اسد مذنبی که به ندرت مطلب جدی می نويسد هفته گذشته مطلبی به سبک خود در تاييد کانديداتوری دکتر مريدی نوشت که شايد در ترغيب رای دهندگان بی تاثير نبوده باشد.

نسيم محمودی - تورنتو

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتخاب اولين ايرانی در مجلس قانونگذاری اونتاريو (کانادا)، نسيم محمودی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016