جمعه 25 آبان 1386

اعتراض برخی از فرماندهان سپاه به کشته شدن زهرا بنی يعقوب در همدان

siyavash@outgun.com

تعدادی از فرماندهان سپاه هفته گذشته در ديدار با ناطق نوری کشته شدن دختر يکی از همکاران خود توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان را نوعی برخورد با خود دانسته و از وی خواستند که در اين باره وارد عمل شود. ناطق نوری هم اکنون رئيس بازرسی رهبری را بر عهده دارد.

شنيده شده که ناطق نوری در اين ديدار قول داده که اين موضوع را پيگيری خواهد کرد.

دکتر زهرا بنی يعقوب روز عيد فطر امسال پس از دو روز بازداشت به شيوه مشکوکی در زندان ستاد امر به معروف همدان کشته شد. پدر وی يکی از کارکنان بخش اداری سپاه پاسداران است و همين موضوع سبب شده که فرماندهان سپاه نسبت به آن حساسيت نشان دهند.

هم اکنون شيرين عبادی وکالت خانواده دکتر زهرا بنی يعقوب را به عهده گرفته و اين موضوع موجب اعتراض برخی از اين فرماندهان سپاه شده است . اين فرماندهان ضمن اعتراض به نحوه برخورد مسوولان در همدان با اين دختر، شرايطی را که باعث کشته شدن وی شده، موجب تاسف دانسته اند. چرا که به نطر اين فرماندهان با اين حادته شرايطی پيش آمده تا دوباره موجی از تبليغات منفی عليه ايران در رسانه ها و نهادهای مختلف بين المللی به راه بيافتد و هم اينکه انتشار خبرهای مربوط به کشته شدن دکتر زهرا در ميان خانواده های سپاهيان ، آنها را نگران کرده است .

يکی از فرماندهان سپاه در اين ديدار خظاب به ناطق نوری و از قول تعدادی از خانواده های سپاهيان گفت:" وقتی با يک فرد مذهبی و خانواده او چنين رفتاری می شود به گونه ای که اين خانواه براين باورند در اين نظام قضايی امکان پاسخ گويی مناسب به آنها وجود ندارد و برخورد مسوولان ستاد امر به معروف و بسيج با آنها بسيار بد بوده ، پس آنچه که در باره رفتار ناشايست پليس و بسيجيان و ضايطين قضايی با مردم گفته می شود صحت دارد."

وی ادامه داد :" خانواده اين دختر به برخی از سپاهيان و خانواده هايشان گفته اند که هرگز تصور نمی کردند در نظامی که همه چيز خود را برای آن هزينه کرده اند چنين برخوردی با آنها شود. "

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين فرمانده سپاه هشدار داده که اينگونه حوادث موجب نارحتی و در نهايت رو گردانی خانواده سپاهيان از نظام خواهد شد. اتفاقی که سپاهيان را تحت فشار قرار داده است.

ناطق نوری نيز در پاسخ گفته است که به احتمال زياد مرگ اين پزشک جوان خودکشی بوده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض برخی از فرماندهان سپاه به کشته شدن زهرا بنی يعقوب در همدان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016