دوشنبه 12 آذر 1386

دستگيری وب نگاران فمينيست ادامه دارد، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز دستگيری وب نگار فمينيست جلوه جواهری. عضو تحريريه سايت تغيير برای برابری، نشريه اينترنتی مدافع حقوق زنان را محکوم می کند.

" در دو هفته گذشته اين دومين وب نگار فمينيست است که با اتهاماتی مبهم دستگير و روانه زندان شده است. دولت ايران در پی تنبيه نويسندگان مقالاتی ست که از سياست های تبعيض آميز آن انتقاد می کنند. با تحت فشار نهادن مدافعان حقوق زنان، رژيم می خواهد به فعاليت سايت هايی چون تغيير برای برابری پايان دهد، امری که نقض فاحش آزادی بيان محسوب می شود."

جلوه جواهری ٣٠ ساله مدافع حقوق زنان و عضو تحريريه سايت تغيير برای برابری روز شنبه ١٠ آذر ماه به دادسرای شعبه يک امنيت تهران احضار شد. پس از بازجويی برای وی با اتهاماتی چون " تشويش اذهان عمومی، تبليغ عليه نظام، نشر اکاذيب از طريق انتشار اخبار کذب در سايت تغيير برای برابری " قرار بازداشت صادر و به زندان اوين انتقال يافت.

جلوه جواهری در تاريخ ١٣ اسفند ماه سال گذشته نيز به همراه ٣٤ تن ديگر از روزنامه نگاران و مدافعان حقوق زنان که در اعتراض به محاکمه و تعقيب قضايی ٥ فعال زن در برابر دادگاه انقلاب اسلامی تجمع کرده بودند، توسط ماموران امنيتی دستگير شده بود. وی برای روز ۲۷ آذر ماه نيز در رابطه با اين پرونده به دادگاه احضار شده بود.

مريم حسين خواه. روزنامه نگار و وب نگار فمينيست عضو تحريريه روزنامه های آنلاين زنستان و تغيير برای برابری که در روز يکشنبه ٢٧ آبان ماه دستگير شد، همچنان در زندان اوين بسر می برد. "اتهامات" اين وب نگار معترض نيز از سوی دادسرای ويژه امنيت " تشويش اذهان عمومی، تبليغ عليه نظام، نشر اکاذيب از طريق انتشار اخبار کذب در زنستان و تغيير برای برابری " اعلام شده و از سوی مقامات قضايی برای وی نيز قرار وثيغه ١٠٠ ميليون تومانی صادر شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گزارشگران بدون مرز ياد آور می شود که ايران از جمله کشورهای سرکوبگر در عرصه اينترنت است و در ليست ١٣ کشور "دشمنان اينترنت" در جهان قرار دارد. در اين کشور در طی سال گذشته بيش از ١٠ ميليون صفحهی اينترنت به بهانه داشتن محتوای " غير قانونی و مغاير با عفت عمومی " مسدود شده است. مقامات ايران به بهانه های فنی و از جمله "فشار بر شبکه" ولی در اصل برای جلوگيری از بارگيری فيلم و موسيقی و اطلاعات مورد نياز بر روی سايت های کاربران ايرانی را از اينترنت با سرعت بالا محروم کرده اند.

با ١٤ روزنامه نگار و وب نگار زندانی، ايران بزرگترين زندان روزنامه نگاران در خاورميانه است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دستگيری وب نگاران فمينيست ادامه دارد، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016