شنبه 17 آذر 1386

وقتی خبرگزاری دولت از وکيل متهم محرم‌تر می‌شود! آخرين خبرها از بازداشت مريم حسين خواه و جلوه جواهری، نوروز

«نسرين ستوده» وکيل «مريم حسين‌خواه» که اواخر هفته گذشته برای مطالعه پرونده مريم به دادگاه انقلاب معاونت امنيت مراجعه کرده بود، تاکنون موفق به مطالعه پرونده و موارد اتهامی وی نشده است.

وی در همين باب گفته است:« وکالت نامه‌ام را نپذيرفتند. گفتم قرار ۱۰۰ ميليون برای يک روزنامه نگار واقعا زياد است اما آنها کاهش وثيقه را نيز نپذيرفتند. در واقع کاهش وثيقه را منوط به ارائه گزارش گردش کار وزارت اطلاعات کردند و اظهار داشتند که چون هنوز اين گزارش به دست ما نرسيده امکان تبديل آن برای ما وجود ندارد».

نسرين ستوده همچنين در ادامه با اشاره به اخبار کذب خبرگزاری ايرنا در رابطه با موارد اتهامی حسين‌خواه گفت:« با توجه به اخبار کذبی که در برخی رسانه‌ها به عنوان اتهام مريم حسين‌خواه مطرح شده بود، تقاضای تعيين اتهام ايشان را کردم که بازهم پذيرفته نشد. جای تعجب بسياری است که برای من به عنوان وکيل امکان تفيهم اتهام موجود ندارد، اما خبرگزاری‌هايی چون ايرنا اين امکان را دارند! متاسفانه برخی خبرگزاری‌ها که وظيفه‌شان خبررسانی سالم و اطلاع‌رسانی سالم است، اخبار کذبی را به عنوان اتهام ايشان مطرح کرده‌اند که اطلاع چنين خبرگزاری‌هايی از اتهام ايشان جای پرسش و تعجب فراوان دارد و مسلما حق شکايت موکلم محفوظ است».

«زهره ارزنی» وکيل «جلوه جواهری» فعال جنبش زنان و عضو فعال کمپين يک ميليون امضا نيز در خصوص آخرين وضعيت موکل خود اظهار داشت که وی فعلا در بند ۳ عمومی زنان زندان اوين به سر می‌برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: روز شنبه جهت ملاقات با موکل خود به زندان اوين مراجعه کردم اما موفق به ملاقات با او نشدم. وی گفت يکی از مسئولين زندان اعلام کرده که برای ملاقات با موکلش لازم است از معاونت امنيت دادسرای انقلاب موافقتنامه کتبی ارائه نمايد.

Copyright: gooya.com 2016