دوشنبه 24 دی 1386

وقتی که نهضت آزادی از فدائی اکثريت مبارزتر می شود؟ ناصر مستشار

خانم مليحه محمدی - يکشنبه ۲۳ دی۱۳۸۶.۲۰۰۸.۰۱.۱۳در مقاله ائی بنام باز يک انتخاب ونه چيزی بيشتر در سايت روز که آنرا بسيار سرنوشت ساز خوانده اند به زير چاپ برده اند و بارديگر عدم شرکت نيروهای سياسی در انتخابات را چپ روی وجدا از پروسه مبارزه مردم ايران ارزيابی کرده اند و همه آن سازمانهائی را که مانند جبهه ملی وغيره را که از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خود داری خواهند کرد به نقد کشيده اند وتمرد جريانات سياسی از فرامين ولايت وفقيه را مستحق عقوبت های جبران ناپذير تلقی نموده اند. روزگار غريبی را از سرمی گذارنيم.چريک فدائی سابق که در دوره شاه تنها راه نجات ايران را مبارزه مسلحانه می دانست و نه شيوه مبارزاتی اصلاح طلبی نهضت آزادی را، اينک در برابر حکومت اسلامی آنچنان به اصلاح طلبی روی آورده است که گوئی در عرصه بکار گيری شيوه اصلاح طلبی از نهضت آزادی هم سبقت می گيرد وبه اين جريان سياسی با تجربه که در شيوه مبارزاتی خويش از قدمت وفلسفه ديرينه اصلاح طلبی برخوردار می باشد مشق سياسی می دهد!
خانم محمدی می گويند: بی شک، و نه تنها بر اساس سوابق مااپوزيسيون، بلکه حتا بنا بر مشاهدات امروزی ما، هستند کسانی که مثل هر ‏دوره ديگر، اين انتخابات را نبردی سرنوشت ساز ببينند".‏
ابتدا ايشان به اشتباه با مواضع هميشگی و شناخته شده شان خود را در صفوف اپوزيسيون معرفی می نمايند و مورد دوم اينکه ايشان مثل هميشه و بار ديگر بّرای آنکه تنور انتخابات را گرم تر نمايند، آنرا نبردی سرنوشت ساز نمايان می کنند تا جماعت بيشتری را به پای صندوق های رای گيری بکشانند، همان چيزی که ولی فقيه در سخنان تهديد آميز اخير خود بيان نمودند واز ملت ايران دعوت نمودند تا در انتخابات حياتی ومهم آتی شرکت نمايند تا بارديگر سرنوشت نظام تضمين گردد ومشت محکمی بر مخالفان نظام فرود آيد! اما سئوال ما از خانم محمدی در اينجاست ،اگر ولی فقيه مردم را برای شرکت در انتخابات تشويق وترغيب می نمايد تا عمر نظامش را طولانی نمايد اما دغدغه شما برای شرکت انبوه مردم در انتخابات در کجاست؟آيا کانديد اهای مورد دلخواه مردم شانس انتخاب وراه يافتن به مجلسی که زير نظر ولايت فقيه وشورای نگهبان دست چين خواهند شد را بدست آورده اند تا مردم انگيزه ائی بدست بياورند تا در انتخاباتی که از هم اکنون حتی جرياناتی مانند ملی ومذهبی ها وحزب اعتدال وتوسعه شعبه تهران وياران سابق هاشمی رفسنجانی از ثبت نام خود داری کرده اند،چراکه پس از آن خط ونشانی که مقام معظم رهبری در باره متحصنين دوره هفتم و نهضت آزادی عنايت فرمودند ،بقيه علاقمندان را از شرکت در انتخابات پيش رو را از هم اکنون کاملا مايوس نمودند! خانم مليحه محمدی انگار به نيابت از شورای نگهبان می نويسند: يعنی هيچيک از انتخابات هايی که برای گزينش اعضای دولت، يا ‏پارلمان ها برگزار می شوند، نمی توانند تبديل بشوند به اهرم تقاضاهای برخی از دوستان ما، مثل عوض کردن قانون ‏اساسی، يا مثلاً حذف اختيارات ولی فقيه، يا حتا! حتا تغيير قانون انتخابات!
ايشان با اين حکمی که در قداست وجاودانگی نظام اسلامی صادر می نمايند حتی مبارزه نيروهای سياسی اصلاح طلب عليه تشخيص وصلاحيت استصوابی را نيز به زير سئوال می برند و لغو قانون استصوابی را امکان نا‏ پذير می پندارند!
خانم مليحه محمدی در جای ديگر می گويند: اين است تمام آنچه که امروز از ما به عنوان اپوزيسيونی مقيم خارجه برمی آيد؛ و تلاش برای نفوذ و حضور خود يا ‏متحدان خود،، در ارکان قدرت،، همه آن چيزی است که اپوزيسيون داخل، به شمول اصلاح طلبان ِ شناخته شده، نی‏روهای ملی، مستقل و ملی مذهبی، می توانند انجام دهند".
خانم محمدی آنچنان به تئوری های خود معتقدند و رژيم اسلامی را دست ودل باز می پندارند که گوئی شرکت در ،،ارکان قدرت،،‏ قريب الوع ارزيابی می نمايند.در همينجا بايد به خانم محمدی گفت يا شما رژيم ولايت فقيه ونفوذ وعبور از آنرا نشناخته ايد و يا آنقدر خود را به اين رژيم نزديک می دانيد که شرکت در ،،ارکان قدرت،، را بسيار سهل می پنداريد؟
خانم محمدی با افشای تاکتيک های بعضی از نيروهای سياسی به شورای نگهبان آموزش می دهد و می نويسد: و يا با ثبت نامهای آنقدر وسيع و گسترده که شورای نگهبان را گيج ‏کند و وقت نکنند تا همه را رد صلاحيت کند"!
خانم محمدی در ادامه می نويسد: اين دو حادثه، يکی نظير موضعگيری جبهه ملی داخل که اعلام کرد به دليل ‏عدم آزادی های مشروع انتخاباتی، در آن شرکت نخواهد کرد و ديگر تقاضای جنجال برانگيز نهضت آزادی ايران بود ‏که خواهان نظارت بين المللی بر انتخابات ايران شده است و هجوم کم سابقه و مشخص آقای خامنه ای را هم به دنبال ‏داشته است".‏‏
خانم محمدی تقاضای بسيار قانونی نهضت آزادی را جنجال برانگيز خطاب می نمايند واين در حالی است که از مدتها پيش نظارت بين المللی از روسيه قدرتمند تا جمهوری های آزادی شده بلوک سوسياليستی کاملا قانونی ومرسوم گرديده است وبه عبارتی اگر همين نظارت بين المللی در نظام جمهوری اسلامی که برابر گفته های شر کت کنندگان تا کنونی مانند کروبی که در دوره نهم رياست جمهوری اظهار نظر نموده بود که "رفتم دوساعت خوابيدم شمارش به ضرر من تمام شد" هيچگاه سالم برگزار نگريده است پس اگر انتخابات زير نظر هيئت های بين المللی برگزار می شد هنگام خواب آقای کروبی آن هيئت ها می توانستند بر شمارش نظارت کامل داشته باشند وايشان متضرر نمی شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در جای ديگر خانم محمدی می گويد: دوستانی که سعی هايی بر صدور چنين موضعگيری هايی داشته اند، باران سرزنش را بر اصلاح طلبانی نظير ما ‏بارانده اند که، ما بايد قبل از نهضت آزادی اين پيشنهاد را می داديم و محافظه کاری و کاهلی ما سبب شده که اين ‏موضع شجاعانه از داخل بيايد. البته دوستان سعی بليغ در جبران اين اهمالکاری را در دفاع پرشور و توانی از پيشنهاد ‏نهضت می بينند". در همينجا چريک فدائی و مخالف اصلاح طلبی دوره شاه از نهضت آزادی عقب می ماند وعرصه مبارزه را به نهضت آزادی ايران می سپارد.چريک فدائی چون عرصه مبارزاتی رها کرده است ، مجبور می شود تا شماتت های ديگران را بشنود!!
ببينيم دلهره خانم محمدی در کجاست؟البته اين واهمه که دفاع پرشور خارج کشوری ها از پيشنهاد نهضت ازادی، خدای نکرده کار آنها را به گوشه های خلوت "( وزرات اطلاعات)"و از ‏آنجا به صدا و سيمای فريبنده جمهوری اسلامی "(اعترافات تلويزيونی )"بکشاند، تنها يک بيم عاطفی و انسانی نيست. بيم بروز يک خطای سياسی به ‏مثابه قيد بيشتر بر دست و پای نيروها در داخل گذاشتن و مختنق کردن فضا در آستانه انتخابات نيز هست".
می بينيم که خانم محمدی پيش از قضات رژيم اسلامی در مورد نهضت آزادی حکم خود را صادر نموده اند و آنها را از هم اکنون مستحق مجازات های مخوف و ساختگی جمهوری اسلامی می دانند و همه زمينه های ذهنی را نيز آماده می سازند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وقتی که نهضت آزادی از فدائی اکثريت مبارزتر می شود؟ ناصر مستشار' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016