جمعه 28 دی 1386

گفت وگوی "نوروز" با وکيل ابراهيم لطف اللهی، دانشجويی که در سنندج کشته شد، نيکبخت: خواستار کالبدشکافی مقتول هستيم

نوروز: وکيل خانواده «ابراهيم لطف اللهی» دانشجوی دانشگاه پيام نور سنندج، مرگ او را در دوره بازداشت تاييد کرد.«صالح نيکبخت» روز جمعه با اعلام اين خبر به خبرنگار نوروز گفت: تلاش می کنم که برای کالبدشکافی حکم نقش قبر او را بگيرم.

وی درباره چگونگی مرگ وی و آخرين وضعيت وی اظهار داشت: ابراهيم در تاريخ ۱۶ دی ماه سر جلسه امتحان دانشگاهی خود وحتی قبل از پايان جلسه، توسط مأموران لباس شخصی دستگير شد. در تاريخ ۱۸ دی ماه به خانواده وی ملاقات دادند. در جريان ملاقات، ابراهيم از ستاد پيگيری اداره اطلاعات به قرنطينه زندان عمومی منتقل شد. خانواده وی فردای آن روز با مراجعه به قرنطينه می خواسته اند برايش لباس ببرند که به آنها می گويند که ابراهيم اينجا نيست.

نيکبخت ادامه داد: روز ۲۵ دی ماه بار ديگر از ستاد پيگيری با «اسماعيل لطف اللهی» برادر ابراهيم، تماس می گيرند و از وی می خواهند به زندان مراجعه کند که وی حاضر به رفتن نمی شود. در نتيجه، پدر و مادر و داماد آنها به آن ستاد مراجعه می کنند. در آنجا از سوی يک مأمور امنيتی به خانواده ابراهيم گفته می شود که فرزند شما خودکشی کرده و می توانيد جسد او را در «بهشت محمديه» (گورستانی در سنندج) تحويل بگيريد.

به گفته وکيل خانواده لطف اللهی، آنان ساعت ۷ بعدازظهر به محل گورستان می رسند که در آنجا با چندين اتومبيل نيروی انتظامی و تعداد قابل توجهی مأمور مواجه می شوند. مأموران به آنها می گويند از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۷ صبح امکان دفن وجود ندارد و شما فردا صبح قبل مراجعه کنيد. در جريان اين مراجعه، اجازه ديدن جسد هم به خانواده ابراهيم داده نشده است.

نيکبخت افزود: صبح روز ۲۶ دی ماه قبل از ساعت ۷ صبح، خانواده لطف اللهی بار ديگر به گورستان مراجعه می کنند، اما به آنها گفته می شود که فرزندشان ساعت ۱۱ شب گذشته دفن شده و قبر را به آنها نشان می دهند و همان روز هم، قبر را سيمانکاری و سنگی بر گور می نهند؛ بدون آنکه حتی نماز و ترتيبات شرعی دفن ميت برگزار شده باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با تاکيد بر اينکه «ابراهيم به هيچ سازمان و گروه سياسی يا نظامی در داخل و خارج از کشور وابستگی نداشته است»، افزود: خانواده وی با رد ادعای خودکشی ابراهيم می گويند که وی در ستاد پيگيری اداره اطلاعات به قتل رسيده و به همين دليل، خواستار نبش قبر و کالبدشکافی مجدد جسد و معاينه او توسط هياتی از پزشکان که يکی از پزشکان معتمد آنان باشد، شده اند.

«اسماعيل لطف اللهی» برادر ابراهيم هم در گفت وگويی اظهار داشت که ابراهيم در واقع بخاطر چند برگ اعلاميه که متعلق به وی - يعنی اسماعيل – بوده، دستگير شده است.

Copyright: gooya.com 2016