چهارشنبه 10 بهمن 1386

پنج نفر در زندان اوين به دار آويخته شدند، فارس

خبرگزاری فارس: حکم ۵ محکوم به قصاص که ۵ شهروند تهرانی را به قتل رسانده بودند صبح امروز در حياط زندان اوين با حضور قاضی واحد اجرای احکام دادسرای امور جنايی تهران اجرا شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، ۱۷ بهمن سال ۸۲ مردی با مراجعه به مأموران کلانتری مدعی شد دخترش به نام آنديا از منزل خارج شده و ديگر به خانه بازنگشته است.
اين مرد مدعی شد دخترش با پسری به نام فراز آشنا بوده و به احتمال زياد فراز در اين پرونده نقش دارد و او از حال و روز دخترش با اطلاع است.
تحقيقات مأموران نشان داد فراز دختر مورد علاقه‌اش به نام آنديا را کشته سپس با همدستی پدرش، محمد باقر جنازه وی را به آتش کشيده و به قعرچاه ۲۲ متری انداخته است.
فراز لب به اعتراف گشود و مدعی شد ۱۳ اسفند ۸۲ وقتی آنديا را سوار ماشينم کردم با هم جر و بحث کرديم و او سرش را به شيشه ماشين کوبيد و خون از صورتش جاری شد.
فراز مدعی شد چون به آنديا شک داشتم و پس از ۳ سال آشنايی و قول و قرار ازدواج احتمال می‌دادم که با دوستان برادرش رفاقت می‌کند، او را کشتم.
فراز از سوی قاضی شعبه ۷۴ دادگاه کيفری استان تهران به قصاص محکوم شد و صبح امروز در زمان اجرای حکم از پدر آنديا خواست تا وی را ببخشد اما پدر آنديا با ياد‌آوری چگونگی به قتل رسيدن دخترش از دادن رضايت امتناع کرده و حکم اجرا شد.

*دومين محکوم به قصاصی که حکم وی اجرا شد و نتوانست از اوليای دم رضايت بگيرد محمد عابدی بود که به اتهام قتل پيروز به قصاص محکوم شده بود.
محمد در تاريخ ۷ بهمن سال ۸۱ در حوزه کلانتری ۱۵۱ تهرانسر در يک درگيری و نزاع منجر به ضرب و جرح يکی از دوستان خود را به نام پيروز به قتل رساند.
محمد در تاريخ ۱۵ مهر سال ۸۲ از سوی قاضی شعبه ۱۱۵۶ دادگاه کيفری استان تهران به حکم قصاص محکوم شد که اين حکم از سوی شعبه ۳ ديوان عالی کشور تائيد شد اما محمد موفق نشد در طول اين سال‌ها از اوليای دم رضايت بگيرد.
وی صبح امروز بار ديگر از اوليای دم خواست تا وی را بخشيده و با دريافت ديه رضايت دهند اما اوليای دم حاضر به رضايت نشده و محمد به سزای اعمال خويش رسيد.

*سومين محکوم به قصاص رمضان ۲۹ ساله بود که پس از ۳ سال صبح امروز به سزای عمل خويش رسيد و حکم قصاص درخصوص وی به اجرا درآمد.
رمضان محکوم به قصاص در تاريخ ۲۹ فروردين سال ۸۳ زن برادر خود به نام ليلا ۲۵ ساله را با ضربات چاقو به قتل رسانده و سپس جسد وی را از طبقه پنجم ساختمان به پايين پرت کرده بود.
رمضان در بخشی از اعترافات خود مبنی بر به قتل رساندن ليلا مدعی شد به وی مشکوک شده و پی برده بود که ليلا با مردان ديگری ارتباط نامشروع دارد.
رمضان در تاريخ ۱۸ خرداد سال ۸۴ از سوی شعبه ۷۴ دادگاه کيفری استان تهران به قصاص محکوم شد که اين حکم از سوی شعبه ۲۶ ديوان عالی کشور تائيد شد.
برادر رمضان در طول اين سال‌ها با نوشتن نامه‌های مختلف از مسئولان خواست تا با احراز جنون رمضان وی را به قصاص محکوم نکنند اما اين تلاش‌ها بی نتيجه ماند و صبح امروز رمضان در سلامت کامل به دار مجازات آويخته شد.

*اما چهارمين محکوم به قصاص صبح امروز محسن ۲۵ ساله بود که دوست چندين ساله خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود و به قصاص محکوم شده بود.
محسن در تاريخ ۳۱ ارديبهشت سال ۸۴ يکی از دوستان خود به نام علی ۲۴ ساله را با ضربات چاقو و در درون يکی از سالنهای ايران خودرو به قتل رسانده بود.
محسن در بازجويی مدعی شد با علی دوست بوده و به وی يک ميليون تومان پول قرض داده اما پدر و مادر علی پول را به وی پس داده و از محسن خواستند تا با علی ارتباط نداشته باشد.
وی نيز از اين کار پدر و مادر علی ناراحت شده و با علی درگير شده و او را صبح زود زمانی که هنوز باقی کارگران کارخانه به سر کار خود نيامده بودند به قتل رسانده و شاهرگ خود را نيز زده اما با رسيدن به بيمارستان از مرگ نجات يافته بود.
محسن از سوی قاضی شعبه ۷۴ دادگاه کيفری استان تهران در تاريخ ۳ مهر سال ۸۴ به قصاص محکوم شد که اين حکم از سوی شعبه ۳۳ ديوان عالی کشور تائيد شد و صبح امروز محسن پس از ۲ سال به دار مجازات آويخته شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* پنجمين قاتل پايتخت محمد ۳۲ ساله راننده مسافرکشی بود که يک مسافر را با انگيزه سرقت به قتل رسانده بود و به قصاص محکوم شده بود.
محمد در تاريخ ۲۲ مرداد سال ۷۷ زمانی که در حال مسافرکشی در حوالی جنوب تهران بود به يک مسافر پولدار به نام حسن برخورد کرده و انگيزه سرقت در وجود وی قوت می‌گيرد.
محمد مدعی شد زمانی که با حسن سر صحبت را باز کرده متوجه می‌شود وی مقدار زيادی تراول چک به همراه دارد وی نيز وسوسه می‌شود تا اين تراول چکها را به سرقت ببرد.
محمد با انگيزه سرقت حسن را به قتل رسانده و پولهای وی را به سرقت می برد اما در زمان نقد کردن چکها از سوی مأموران پليس دستگير می‌شود.
محمد از سوی شعبه ۷۴ دادگاه کيفری استان تهران به قصاص محکوم شد و صبح امروز به عنوان آخرين مجرم محکوم به قصاص به دار آويخته شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پنج نفر در زندان اوين به دار آويخته شدند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016