چهارشنبه 24 بهمن 1386

وزير کشور در باره دخالت نظاميان در انتخابات: اظهار نظر درباره انتخابات به معنای دخالت نيست، فارس

خبرگزاری فارس: وزير کشور تأکيد کرد: نبايد به صرف اينکه يک مقام مسئول نظامی در مورد انتخابات اظهار نظر کند آن را دخالت بناميم.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، مصطفی پورمحمدی وزير کشور در حاشيه جلسه امروز چهارشنبه هيئت دولت در باره اخبار جديد تاييد صلاحيت‌ها گفت: من بارها اعلام کرده‌ام که زمان ما برای بررسی صلاحيت‌ها بسيار کم است، اما مجلس با افزايش اين ميزان موافقت نکرد.
وی با ابراز خوشحالی از تاييد صلاحيت‌های جديدی که اعلام شده اظهار داشت: البته در رايزنی‌هايی که از طرف هيئت رئيسه مجلس صورت گرفت، برخی از سوءتفاهم‌ها در مورد نمايندگان فعلی که قبلاً صلاحيت آنها احراز نشده بود، برطرف شد که نتايج آن بسيار خوب بوده است و اميدواريم روند تاييد صلاحيت تمامی کانديداها به خوبی ادامه پيدا کند تا رقابت خوب و سازنده‌ای را شاهد باشيم.
پورمحمدی در مورد برگزاری انتخابات رايانه‌ای گفت: سعی کرديم در کنار برگزاری انتخابات سنتی شيوه‌ی رايانه‌ای نيز به صورت موازی و برای افزايش تحرک دست‌اندرکاران بکار گرفته شود، که نتايج مثبتی نيز به دنبال داشته است و انشاءالله در آينده نيز بيشتر استفاده خواهد شد.
وزير کشور اهانت برخی سايت‌ها به خانواده و بيت امام را غيرقابل قبول دانست و تأکيد کرد: علاوه بر اينکه بايد راهکارهای قانونی در اين زمينه دنبال شود، بايد بدانيم که شأن و اخلاق ايرانيان همواره در برخورد با بزرگان بسيار محترمانه و در بالاترين سطوح بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از پورمحمدی در مورد آنچه که دخالت نظاميان در انتخابات ناميده می‌شود، سؤال شد که وی تأکيد کرد: يادمان باشد که هر نوع اظهار نظر به معنای مداخله نيست و نبايد جلوی صحبت و بيان نظرات مختلف افراد گرفته شود و نبايد اين گونه هر نوع صحبتی را به معنای دخالت تفسير و بيان کرد.
وی در مورد انتصاب نظاميان در وزارت کشور گفت: نظاميان در حالی که پست نظامی دارند حق دخالت در انتخابات را ندارند اما وقتی که جايگاه خود را عوض می‌کنند و مسئوليت جديدی را می‌گيرند هيچ منع قانونی و عرفی نداشته و کاملاً ملتزم به قانون هستند.

Copyright: gooya.com 2016