شنبه 18 اسفند 1386

وکيل عباس لسانی از انتقال وی به زندانی در شهری ديگر خبر داد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی


وکيل مدافع عباس لسانی با بيان اين‌که موکلش از زندان شهرستان اهر به زندان ديگری (احتمالا در استان يزد) منتقل شده گفت: موکلم سه ماه و اندی در زندان شهرستان اهر محکوميت خود را تحمل می‌کرد تا اين‌که از انتقال وی به زندانی در يک شهر و استان ديگر مطلع شديم.

سيد محمدرضا فقيهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا اظهار داشت: موکلم ۱۸ ماه حبس خود را که شعبه ۱۰۵ دادگاه عمومی ـ جزايی اردبيل در رابطه با وقايع خرداد ۸۵ اين شهرستان برای وی صادر کرده بود، در زندان اردبيل سپری کرد و با توجه به اين که دادگاه انقلاب شهرستان کليبر از توابع آذربايجان شرقی حکم محکوميتی را برای موکلم در دو پرونده جمعا ۲ سال حبس از بابت بزه تبليغ عليه نظام صادر کرده بود و با تجديدنظرخواهی، شعبه‌ی ۶ دادگاه تجديدنظر استان آذربايجان شرقی، آن را از بابت تعدد جرم به يک سال کاهش داد برای تحمل يک سال حبس قطعی خود از زندان اردبيل به زندان شهرستان اهر منتقل شده بود.

وی با استناد به نظامات قانونی و مواد آيين‌نامه سازمان زندان‌ها، انتقال موکلش را به استانی ديگر سوال‌برانگيز دانست و گفت: مطابق ماده‌ی ۲۳۰ آيين‌نامه‌ی سازمان زندان‌ها هر متهم يا محکومی بايد در بازداشتگاه يا زندانی که در حوزه‌ی قضايی صادرکننده‌ی قرار وجود دارد، نگهداری شود مگر اين‌که دادگاه صادرکننده حکم بر اساس قانون، محل ديگری را برای تحمل کيفر ذکر کرده باشد. دادگاه انقلاب شهرستان کليبر در احکام صادره مطلقا اشاره‌ای به محل تحمل حبس موکلم در استان‌های ديگر نداشته است.

فقيهی تصريح کرد: تبصره‌ی يک ماده‌ی ۲۳۴ آيين‌نامه‌ی سازمان زندان‌ها نيز گفته که سازمان بايد ترتيبی اتخاذ کند که محکومان با درخواست شخصی در نزديک‌ترين زندان محل سکونت خانواده‌ی خود تحمل کيفر کنند يعنی اگر بنا بود به اين تبصره توجه شود با توجه به اين‌که خانواده‌ی موکل ساکن اردبيل است نبايد عباس لسانی از زندان اردبيل به زندان اهر منتقل می‌شد چه رسد به اين‌که وی به زندان ديگری در استان ديگر و کيلومترها دورتر از محل زندگی خانواده‌اش منتقل شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وکيل مدافع عباس لسانی يادآور شد: ماده‌ی ۲۳۳ آيين‌نامه سازمان زندان‌ها هم می‌گويد در هر مورد که نگهداری محکومان مخالف مصالح آن شهرستان باشد با موافقت مقامات قضايی مربوطه و تعيين محل انتقال به وسيله‌ی اداره‌ی کل زندان‌ها با جلب نظر دادستان، محکوم منتقل می‌شود اما سوال اينجاست که با توجه به اين‌که بودن موکلم در زندان اهر تاکنون هيچ مشکلی ايجاد نکرده چطور می‌توانسته با مصالح استان آذربايجان شرقی مخالف باشد.

فقيهی با اشاره به اينکه موکلش در ۲۱ ماه حبس خود نتوانسته يک ساعت از مرخصی استفاده کند، گفت: ظاهرا ماده‌ی قانونی که بر اساس آن موکلم منتقل شده همين ماده بوده اما احتياج به توضيح دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وکيل عباس لسانی از انتقال وی به زندانی در شهری ديگر خبر داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016