پنجشنبه 23 اسفند 1386

حسینیان: عامل اصلي قتل‌های زنجیره ای فردي از نيروهاي دوم خردادي در وزارت اطلاعات بود، سایت خبری ایران

سایت خبری ایران - حسينيان گفت: در دوره همكاري من با وزارت اطلاعات در زمان آقاي ري‌شهري 70 نامه عليه بدرفتاري كساني كه بعد دوم خردادي شدند نوشتم و دست آخر هم در اعتراض به آنها استعفا دادم.

روح‌الله حسينيان كانديداي جبهه متحد اصولگرايان از تهران عصر امروز دوشنبه طي سخناني در نشست انتخاباتي دانشگاه شهيدبهشتي در پاسخ به سوالي درباره فاصله عمل تا شعارهاي كانديداها گفت: طرح آرمان‌ها با عمل تفاوت دارد و تجربه همه كشورها نيز در انتخابات اين مساله را نشان مي‌دهد و به همين جهت نيز است كه در معادلات سياسي كشورها قدرت تقسيم شده و مردم به گروه‌هايي كه شعارهاي جديد مي‌دهند راي مي‌دهند.

وي افزود: در ايران نيز اين طور نبوده كه كانديداها بخواهند شعارهاي دروغ بدهند بلكه به طور كامل برخي شعارها عملي نشد.

حسينيان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه دموكراسي در ايران درست اجرا نمي شود و چرا همه گروه‌ها در مجلس نماينده ندارند اظهار داشت: گاهي برخي اشكالات مطرح مي‌شود كه با مباني جمهوري اسلامي منطبق نيست و به عنوان مثال اين طبيعي است كه تعريف آزادي يا دموكراسي بر مبناي ليبراليسم با مباني جمهوري اسلامي منطبق نباشد و اصلا يكي از مصيبت‌ها بعد از مشروطه در ايران اين بود كه مي‌خواستند بين رويكردها و مباني جابجايي ايجاد كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: مبناي اصلي تعريف جمهوري اسلامي ايران اين است كه خداوند جهان را هدف‌دار آفريده براي اينكه انسان به تكامل برسد بنابر اين همه تعاريف از جمله در مورد دموكراسي و آزادي بايد بر اين مبنا باشد و مردم در ايران به جمهوري اسلامي راي داده‌اند و مانند هر كشوري ايران نيز بر مبناي حكومت خود تصميم‌گيري مي‌كند همانگونه كه مثلا در فرانسه بر مبناي سكولاريسم با حجاب مخالفت مي‌كنند.

اين كانديداي مجلس هشتم تاكيد كرد: اگر مباني را قبول داريم پس بايد تعاريف اين مباني را نيز بپذيريم و نبايد سوالات برخواسته از ليبراليسم از جمهوري اسلامي را مطرح كرد.

وي ادامه داد: در هيچ جاي دنيا همه جنبش‌ها و گروه‌ها در مجلس نماينده ندارد مثلا در همان امريكا جنبشي به نام جنبش خانواده وجود دارد كه از زندگي مذهبي و صحيح دفاع مي‌كند و بسيار هم طرفدار دارد اما اين گروه در مجلس امريكا نماينده ندارد و حتي مي‌بينيد كه در انتخابات رياست جمهوري گذشته امريكا فقط 40 درصد مردم شركت كردند.

حسينيان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چرا در ايران شوراي نگهبان وجود دارد، مگر خود مردم حق انتخاب ندارند اظهار داشت: ما در بحث‌هاي خود بايد مبنايي را بپذيريم؛ دم از دموكراسي مي‌زنيم اما وقتي نوبت به ايران مي‌رسد مي‌گويند راي‌گيري در ايران كيفي نيست و يا اينكه فرياد قانون اساسي سر مي‌دهند و بعد مي‌گويند ما كه به اين قانون اساسي راي نداده‌ايم؛ در هيچ جاي دنيا چنين نيست.

وي افزود: شوراي نگهبان نيز بر اساس قانون اساسي فعاليت مي‌كند و ممكن است انتقادهايي نيز به عملكرد آن باشد اما وجود چنين نهادي به اصل قانون اساسي باز مي‌گردد.

دانشجويي اين سوال را مطرح كرد كه در دو سال گذشته اصولگرايان در دولت و مجلس چرا نتوانستند با تورم مقابله كنند و هنوز هم شعار كنترل تورم مي‌دهند كه اين كانديداي اصولگراي مجلس هشتم گفت: شعار از بين بردن تورم در كشورهاي در حال توسعه امري محال است و جاي اين سوال وجود دارد كه چرا چنين شعاري مطرح مي‌شود چرا كه وقتي خدمات عمومي، نيروي انساني و مصرف درحال رشد است، تورم ايجاد مي‌شود و اين هميشه در كشورهاي در حال توسعه وجود داشته است؛ وقتي تورم جهاني بالا مي‌رود، قيمت نفت افزايش مي‌يابد و قيمت مواد غذايي 40 درصد در جهان رشد داشته است و اقتصاد كشور نيز در تعامل با اقتصاد جهاني است،نمي‌توان جلوي تورم را گرفت.

وي افزايش نقدينگي را نيز از عوامل تورم دانست و ادامه داد: در زمان دولت اقاي احمدي‌نژاد نيز پيش‌بيني تورم مي شد چون به بيش از 20 استان كشور طي سالهاي گذشته توجه نشده بود و وقتي پول براي سازندگي به اين استان‌ها تزريق مي‌شود، تورم نيز ايجاد خواهد شد. پس بايد به فكر برنامه‌ريزي براي اين مشكل بود؛ شاه هم شعار مبارزه با گرانفروشي مي‌داد و مي‌گفت نيروهاي مسلح را هم براي مبارزه با گرانفروشان بكار مي‌گيرد اما گراني كه جرم نيست تورم هميشه همراه كشورهاي در حال توسعه بوده و هيچ كس نمي‌تواند جلوي آن را بگيرد.

حسينيان كه اكنون رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي است در پاسخ به سوالي در باره قتل‌هاي زنجيره‌اي و اينكه وي معاون وزارت اطلاعات فلاحيان بوده است گفت: بنده هيچگاه معاون وزارت اطلاعات نبودم و خصوصا در زمان آقاي فلاحيان هم هيچ ارتباطي با اين وزارتخانه نداشته‌ام و فقط در زمان وزارت آقاي ري‌شهري قائم مقام دادستان انقلاب اسلامي در وزارت اطلاعات بودم و اتفاقا به دليل تندروي همين جناحي كه بعد به نام دوم خرداد شعار آزادي سر دادند، استعفا دادم و در همان زمان به آنها در مورد رفتار بدشان با زندانيان 70 نامه نوشتم.

وي با بيان اينكه موضوع قتل‌هاي زنجيره‌اي هيچ ارتباطي به سعيد امامي نداشت و در كيفرخواست هم نامي از سعيد امامي نيامد، گفت: عامل اصلي قتل‌ها فردي به نام موسوي از نيروهاي دوم خردادي در وزارت اطلاعات بود و حرف ما هم همين بود كه پاسخ ندادند.

حسينيان تصريح كرد: آقاي خاتمي طي حضوري در وزارت اطلاعات گفته بود كه موسوي از ذخاير ما در اين وزارتخانه است كه بعد هم آقاي موسوي معاون امنيتي شد و سعيد امامي استعفا داد.

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي تصريح كرد: پس از آغاز رسيدگي به موضوع قتل‌هاي زنجيره‌اي گروهي براي بازجويي معين شدند كه از وابستگان به دوم خردادي‌ها بودند و پرونده را به خطا بردند.

وي با بيان اينكه وقتي ظلمي اتفاق مي‌افتد همه ما مسئول هستيم و من پيش خدا روسفيد هستم كه حقايق را عنوان كردم ادامه داد: بعد از يك سال از رسيدگي به اين پرونده خود آقاي خاتمي به اين نتيجه رسيد كه آن گروه جريان رسيدگي را منحرف كردند و گروه جديدي را انتخاب كردند كه اگر چه از نيروهاي چپ وزارت اطلاعات بودند اما متدين بودند؛ گروه جديد دستور آزادي افراد بيگناه را صادر كرد و كيفرخواست جديدي را ارايه داد و دادگاه هم حكم را در مورد موسوي و همكارانش اعمال كرد.

حسينيان خاطرنشان كرد:‌ پس از كشف اين موضوع كه گروه بازجويي اول انحرافي عمل كرده است يونسي وزير اطلاعات وقت در جلسه‌اي از طرف آقاي خاتمي پيام آورد كه اين مساله در هيئت دولت مطرح شده است اما ما جواب حسينيان را چه بدهيم و خاتمي خواهش كرده بود كه من ديگر موضوع را پيگيري نكنم تا به آن رسيدگي شود.

وي ادامه داد: من هم در پاسخ به خاتمي پيغام فرستادم كه ما هم به دنبال بحران نبوديم اما دوستان شما كاري كردند كه انحراف پيش آمد و بدانيد كه من ساكت مي شوم اما شما نمي‌توانيد دوستان خود را ساكت كنيد.

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي ابراز اميدواري كرد كه در آينده ابعاد بيشتري از موضوع قتل‌هاي زنجيره‌اي روشن شود.

حسينيان در ابتداي سخنان خود در دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به تاريخ شكل‌گيري و مبارزات ضد شاهنشاهي جنبش دانشجويي گفت: بعد از شكل‌گيري جنبه ديني جنبش دانشجويي، دانشگاه توانست با مردم رابطه‌اي بسيار خوب برقرار كند و بهتر به مبارزات خود عليه طاغوت ادامه دهد.

وي خاطرنشان كرد: اگر دانشگاه مي‌خواهد جنبش دانشجويي خود را تاثيرگذار كند بايد با توده‌هاي مردم رابطه برقرار كند و در اين راستا مذهب مي‌تواند كانال ارتباطي را به بهترين وجه برقرار سازد.

Copyright: gooya.com 2016