شنبه 10 فروردین 1387

برگزاری انتخابات ناسالم مجلس و شمارش بحث‌ برانگيز آراء، کميته دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه

به‌نام خدا

اصرار مجريان و ناظران انتخابات مجلس بر نقض پی در پی موازين انتخابات آزاد ،سالم و عادلانه همچنان ادامه دارد. پس از اعمال‌نظر جانبدارانه هيات‌های اجرايی و نظارت در رد صلاحيت نامزدهای مخالف ،منتقد و غير همسو با جريان مسلط - با پشتوانه نظارت استصوابی - سرانجام انتخابات ۲۴ اسفند در تداوم روند غير قابل تاييد مراحل پيشين، برگزار شد.
ممانعت از حضور کامل نمايندگان نامزدهای غيرهمسو با جريان سياسی حاکم در شعب اخذ رای و اخراج همان تعداد محدود از حوزه های انتخاباتی هنگام شمارش آراء بر خلاف قوانين جاری همه شواهد صريح دال بر تخلفات صريح و آشکار از موازين قانونی و حقوق شهر وندی جهت مشارکت مردم در انتخابات آزاد ، سالم و عادلانه می باشد. به‌عنوان نمونه در شهر تهران به عنوان تابلوی انتخابات کشور تنها کمتر از نيمی از نمايندگان نامزدهای معروف به اصلاح طلب برای نظارت بر نحوه رای گيری و شمارش آرا تاييد شدند و به همين دليل از حدود ۴۰۰۰ شعبه اخذ رای در تهران، نمايندگان نامزدهای اصلاح‌طلب در کمتر از ۶۰۰ صندوق حضور داشتند؛ و بسياری از همين افراد نيز قبل و پس از شمارش آرا برخلاف قانون از محل حوزه اخراج شدند. فرآيند بحث‌برانگيز و ناعادلانه‌ی يادشده، با شمارش مخدوش آراء تکميل شد. به‌عنوان مثال، نتايج اعلام‌شده‌ی رسمی انتخابات در تهران، اسلامشهر، ری و شميرانات با مشاهدات و گزارش‌های دريافتی موثق، تناسب ندارد؛ اين نتايج، سلامت انتخابات تهران و صحت شمارش آرا را زير سئوال برده است. به اين ترتيب، تضييع حقوق اساسی شهروندان خصوصا کسانی که در انتخابات مشارکت کرده اند همچنان ادامه دارد ، و در مورد صيانت از آرای آنان ترديدهای جدی وجود دارد . به علاوه کسانی که امکان حضور در رقابتی نابرابر را يافته‌اند نسبت به تضييع حقوق خويش، ناراضی و شاکی‌اند تا آنجا که خواستار بازشماری آرا ی صندوق های رای شده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کميته دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه، با توجه به شواهد موجود خصوصا ، موارد گزارش شده در روز برگزاری انتخابات و چگونگی شمارش آرا تصريح می‌کند ، انتخابات مجلس هشتم با استانداردها و ضوابط انتخابات آزاد، سالم و عادلانه برگزار نشده و کارگزاران و مجريان برگزاری چنين انتخاباتی، بايد در برابر افکار عمومی نسبت به ابهام‌ها، انتقادها و پرسش‌های موجود، پاسخگو باشند.

کميته دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه
۱۰فروردين ماه ۱۳۸۷

Copyright: gooya.com 2016