دوشنبه 19 فروردین 1387

محمود صالحی، فعال کارگری، از زندان آزاد شد، بی بی سی

محمود صالحی، از فعالان کارگری که از حدود يک سال پيش در زندان سنندج زندانی بود، از زندان آزاد شده است.

محمد شريف، وکيل مدافع آقای صالحی، و نيز همسر آقای صالحی در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی آزادی او را تاييد کرده اند.

محمود صالحی از اعضای سابق اتحاديه نانوايان شهر سقز، در استان کردستان در غرب ايران، است.

آقای صالحی به اتهام سازماندهی تجمعی که اول ماه مه سال ۲۰۰۴، روز جهانی کارگر، در شهر سقز برگزار شد و در حالی که عازم محل برگزاری تجمع بود، به همراه چند تن ديگر از فعالان کارگری اين شهرستان بازداشت و بعد از چند روز با سپردن وثيقه از زندان آزاد شد.

دادگاه بدوی او را به پنج سال زندان و سه سال تبعيد محکوم کرد که اين رای در دادگاه تجديدنظر تغيير کرد.

اما آقای صالحی در پاييز سال ۱۳۸۵ مجددا محاکمه شد و اين بار به ۴ سال زندان محکوم شد که اين حکم نيز در دادگاه تجديدنظر به يک سال زندان تعزيری و سه سال زندان تعليقی کاهش يافت.

آقای صالحی روز ۹ آوريل ۲۰۰۷، ۱۸ فروردين ۱۳۸۶، بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد.

در دوره زندانی بودن محمود صالحی، تعدادی از نهادهای حقوق بشری داخلی و بين المللی تلاش هايی برای آزادی او از زندان انجام شدند و آقای صالحی نيز در پيامی از زندان از اين افراد تشکر کرد.

به گفته وکيل آقای صالحی، همين پيام و نيز اعتصاب غذای آقای صالحی در زندان، باعث گشودن پرونده ای جديد برای او و صدور قرار بازداشت ديگری شد. به اين ترتيب در حالی که محمود صالحی بايد روز چهارم فروردين از زندان آزاد می شد، با اين قرار بازداشت در زندان ماند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته آقای شريف اين قرار بازداشت به قرار وثيقه چهل ميليون تومانی تبديل شد که مقامات زندان علی رغم توديع اين وثيقه تا چند روز از آزادی آقای صالحی خودداری می کردند. اما سرانجام اين وثيقه پذيرفته شده و آقای صالحی تا صدور حکم پرونده جديدش آزاد خواهد بود.

بنا بر گزارش ها آقای صالحی به بيماری کليه مبتلاست و در طول دوران زندانش نهادهای حقوق بشری بارها خواستار انتقال او به بيمارستان برای مراقبت های پزشکی شده بودند که در چند مورد اين اتفاق به وقوع پيوست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمود صالحی، فعال کارگری، از زندان آزاد شد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016