سه شنبه 10 اردیبهشت 1387

ارژنگ داوودی، زندانی سياسی، به زندان رجايی شهر کرج منتقل شد، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

براساس اخبار رسيده، مهندس ارژنگ داوودی ، زندانی سياسی که از دو هفته پيش در اعتراض به شرايط نامناسب نگهداريش در زندان و انتقال بدون دليلش به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده بود، روز شنبه از سوی مسئولان زندان اوين به زندان رجايی شهر کرج منتقل شد.
ارژنگ داوودی چندی پيش به دلايلی نامعلوم، به مدت يک هفته به بند ۲۴۰ و سلول انفرادی منتقل شد و پس از بازگشت به بند عمومی کليه ملاقات های حضوری وی لغو شد. وی پيش تر نيز از بند ۳۵۰ زندان اوين به اندرزگاه ۷ اين زندان انتقال يافته بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ارژنگ داوودی در آبان ماه ۸۲ بازداشت و در اسفندماه سال ۸۳ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به تحمل ۱۵ سال حبس و ۷۰ ضربه شلاق محکوم شد. داوودی با اعلام اينکه روند رسيدگی به پرونده اش را غيرقانونی می داند از اعتراض به حکم صادره خودداری کرد. وی همچنين مدتی در زندان بندرعباس نگهداری شد.
زندان رجايی شهر، در طبقه بندی سازمان زندان ها، محل نگهداری مجرمان با جرايم خطرناک است. با اين حال در حال حاضر بيش از ۱۰ زندانی سياسی در آنجا نگهداری می شوند. زندانيان سياسی در اين زندان، بارها با اعتصاب غذای دست جمعی خواهان رعايت اصل تفکيک جرايم در زندان شدند، اما تاکنون مسئولان سازمان زندان ها به خواسته های زندانيان سياسی توجهی نکرده اند.


Komite.gozareshgar@gmail.com
http://www.schrr.net
http://schrr.co.cc

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016