پنجشنبه 12 اردیبهشت 1387

بيانيه جبهه ملی ايران - اروپا و امريکا به مناسبت يازدهم ارديبهشت ماه (يکم ماه مه) روز جهانی کارگر


کارگران و زحمتکشان ايران، هم ميهنان
جبهه ملی ايران- اروپا و امريکا روز اول ماه مه ، روز حق طلبی و عدالت خواهی گارگران و زحمتکشان جهان را بشما تبريک ميگويد و همبستگی خود را با خواستهای بحق صنفی و اجتماعی شما اعلام ميدارد. در حاليکه تمام کشورهای متمدن و پيشرفته اين روز نمادين را برسميت شناخته اند و به آن ارج مينهند، در جمهوری اسلامی ايران هنوز هم کشمکش و مبارزه کارگران برای پذيرفتن رسمی و قانونی اين روز ادامه دارد. در امور کار و کارگری نيز مانند امور حقوق بشر، جمهوری اسلامی به قواعد و قراردادهای مربوطه بين المللی که خود آنها را امضاء کرده است پايبند نيست و کارگران ايران هنوز هم از حقوق شهروندی، اقتصادی و اجتماعی خود محروم هستند.
سالهاست که زحمتکشان ايران در سخت ترين شرايط برای ابتداييترين حق خود که همانا تشکيل اتحاديه های آزاد کارگری است، مبارزه کرده و قربانی ميدهند. منصور اسانلو و محمود صالحی نمايندگانی هستند که نامشان در تمام محافل سياسی و کارگری جهان بعنوان نماد اين مبارزه ميدرخشد. کارگر و زحمتکشی که دولت از حقوق وی در برابر کارفرمايان دفاع نميکند و حتی او را در ملاء عام شلاق هم ميزند، چگونه ميتواند بدون سنديکای مستقل و نمايندگان راستين در ارگانهای دولتی و حکومتی، عليه درآمد و دستمزد ناچيز که بيشتر زير خط فقر قرار دارد، با عدم امنيت شغلی، با بيکاری روزافزون، با خصوصی سازی های نمايشی که عملا واگذار کردن موسسات توليدی به آقازاده ها و ديگر خودی ها است و معمولا به تعطيل کارخانه ها می انجامد، با واردات بی رويه کالا، با تورم و گرانی طاقت فرسا، با عدم پرداخت بهنگام دستمزد و حقوق، با قراردادهای موقت ناعادلانه، با افزايش فشار کار، با کاهش مدام خدمات درمانی و اجتماعی، با حق کشی در مورد کارگران زن و کارگران افغانی و بطور کلی با سياستهای اقتصادی و اجتماعی ضد کارگری حکومت مبارزه نمايد. برای چنين مبارزه ای نياز به سنديکاهای متحد و سراسری ميباشد. ما بسهم خود از کوششهای شما در ايجاد چنين تشکلهايی با رجوع به مراجع مربوطه و ذينفوذ بين المللی پشتيبانی ميکنيم.
کارگران!
سياست جبهه ملی ايران از همان اوان تاسيسش بر سه بنياد: حاکميت ملت، استقلال و عدالت اجتماعی استوار بود و هنوز هم ميباشد. عدالت اجتماعی در جامعه ای ميتواند برقرار باشد که نمايندگان راستين طبقات زحمتکش آزادانه انتخاب شوند و از طريق اعمال نفوذ در تدوين و اجرای قوانين عادلانه اقتصادی و اجتماعی از منافع رنجبران دفاع نمايند. اقدامات حکومت کوتاه مدت شادروان دکتر محمد مصدق؛ برسميت شناختن روز اول ماه مه، آزادی تشکيل سنديکاهای گارگران و ديگر زحمتکشان، بهبود ديگر قوانين کار و اجتماعی و تاسيس سازمان بيمه های اجتماعی کارگران از جمله خدماتی بود که با وجود تبليغات سوء و کارشکنی های حزب توده انجام گرفت. حزب ايران که پرقدرت ترين حزب عضو جبهه ملی ايران بود و تشکل"نيروی سوم"، برنامه سوسيال دمکراتيک داشتند و همواره کوشش در اعمال برنامه های اجتماعی خود مينمودند.
بديهيست که امکان انتخاب نمايندگان واقعی طبقات رنجبر در جمهوری اسلامی با نمايشهای انتخاباتی اين نظام موجود نيست. اين امر لزوم همکاری زحمتکشان و ديگر اقشار اجتماعی ذينفع را برای تحميل ابتداييترين حقوق شهروندی ملت ايران به حاکميت جمهوری اسلامی در دستور روز قرار ميدهد. ما اعتقاد داريم که بهترين نمايندگان کارگران و زحمتکشان از ميان خود آنها برخواهند خواست . تاريخ آشکارا نشان داده است که وعده های جريانهای ايدئولوژيکی که به کارگران نويدهای "حکومت کارگری" و مانند آن را ميدهند، تنها به ديکتاتوری و ستم جديدی بر زحمتکشان منجر شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کارگران همانطور که در دوره نهضت ملی کردن صنعت نفت و انقلاب بهمن ۵۷ نشان دادند، ميتوانند در مبارزه با استبداد جمهوری اسلامی هم نقش اساسی داشته باشند. پيش شرط اين مهم ايجاد تشکلهای متحد و سراسری کارگری و هماهنگ کردن مبارزات آنها با مبارزات ديگر فعالان اجتماعی برای احقاق حقوق مسلم شهروندی ملت ايران است.

پاينده باد ايران
پيروز باد مبارزات حق طلبانه همه زحمتکشان ايران

جبهه ملی ايران- اروپا
جبهه ملی ايران- امريکا

۹ ارديبهشت ۱۳۸۷برابر با ۲۸ آوريل ۲۰۰۸

Copyright: gooya.com 2016