چهارشنبه 25 اردیبهشت 1387

توضيحات محمد شريف در خصوص صدور حکم تبرئه موکلش موسوی خوئينی از شکايت سپاه پاسداران، ادوارنيوز

ادوارنيوز: در پی صدور حکم تبرئه برای مهندس موسوی خوئينی نماينده مجلس ششم و دبيرکل سابق سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکيم وحدت) از شکايت سپاه پاسداران،دکتر محمد شريف وکيل وی در گفتگو با ادوارنيوز توضيحاتی را پيرامون اين پرونده ارائه کرد.

به گفته دکتر شريف: پرونده مفتوحه در شعبه ۱۰۸۳ دادگاه عمومی کيفری تهران در خصوص اتهامات منتسب به آقای مهندس علی اکبر موسوی(خوئينی) نماينده پيشين مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مرتبط با مصاحبه هايی بوده است که موکل محترم در دوران تصدی نمايندگی مردم بر اساس حقوق ناشی از اصل ۸۴ قانون اساسی با رسانه های مختلف انجام داده است.

شريف ادامه داد: موکل با توجه به حق ناشی از اصل ۸۴ قانون اساسی که به موجب آن نماينده حق دارد در تمامی مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر نمايد و تاکيد مجدد بر اين حق در ماده ۷۵ آين نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص "وضعيت بازداشتگاهها" در آن دوره اظهار نظر نموده است.

متعاقب آن ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره بازرسی ستاد مزبور بر عليه موکل شکواييه به دادگاه ارايه می نمايد ضمن اين شکواييه موکل متهم به "نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی و اضرار به غير" می گردد .
شريف با اشاره به تشکيل دادگاه و رسيدگی به پرونده گفت: در جريان رسيدگی دفاعيات لازم صورت می گيرد و منجمله بهره مندی موکل از مصونيت های موضوع اصل ۸۴ قانون اساسی مو.رد استناد قرار می گيرد جريان رسيدگی در شعبه فوق الذکر طی شده است و دادگاه با توجه به دفاعيات صورت گرفته،حکم بر برائت آقای موسوی خوئينی از اتهام مزبور را صادر نموده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمد شريف تصريح کرد: حکم صادره قطعی نيست و قابليت طرح در دادگاه تجديد نظر استان را دارد. آخرين وضعيت پرونده حاکی است که شکات به اين حکم اعتراض کرده و در صورت رعايت موازين قانونی از جمله رعايت فرجه زمانی جهت اعتراض، به درستی تحقق يافته باشد پرونده جهت صدور حکم قطعی به دادگاه تجديد نظر ارجاع خواهد شد
شريف در پايان ابراز اميدواری کرد با توجه به محتويات پرونده حکم برائت صادر شده در دادگاه تجديد نظر نيز تاييد گردد.

Copyright: gooya.com 2016