دوشنبه 30 اردیبهشت 1387

بيانيه کانون مدافعان حقوق کارگر در باره اعتراضات کارگران هفت تپه

با گذشت هشت ماه از اعتراضات کارگران نيشکر هفت تپه برای احقاق حقوق معوقه ی خود و بازداشت نه تن از کارگران که پرونده شان تا کنون مفتوح است، اين اعتراضات هم چنان ادامه دارد. با چهار دوره اعتراض گسترده که هر بار با وعده های کارفرما به بازگشت کار و وساطت نيروهای امنيتی به تعويق افتاد، خواسته های آنان هم چنان بی جواب مانده است.

بر طبق اخبار موثق آخرين تجمع مسالمت آميز کارگران در مقابل فرمانداری شوش منجر به زد و خورد و ضرب و شتم کارگران شد.

در واپسين اعتراض که ۱۰ روز ادامه داشته است، کارگران از کارخانه خارج شده و طی چهار روز اخير مقابل فرمانداری شوش با خانواده هايشان تجمع کرده اند و شعارهايی در جهت تأمين خواسته هايشان سر دادند.

ساعت ۹ صبح روز شنبه ۲۸ ارديبهشت نيروی انتظامی و لباس شخصی ها با خشونت فراوان و پرتاب گاز اشک آور، تجمع مسالمت آميز آنان را به خيابان های اطراف کشاندند که منجر به زخمی شدن تعدادی از کارگران و بسته شدن بسياری از مغازه ها و ملحق شدن مغازه دارها به اعتراضات کارگری گرديد. اين اعتراضات در روز يکشنبه نيز ادامه داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کانون مدافعان حقوق کارگر، ضمن محکوم کردن اين حمله ی سرکوب گرانه و ضرب و شتم کارگران، خواهان برخورد قاطع و مجازات مسببان و جلوگيری از تکرار اين گونه حملات غير انسانی و تأمين خواسته های به حق کارگران است.

ما، خواهان اعتراض کليه ی نهاد های داخلی و بين المللی کارگری در مقابل اعمال ضد کارگری از اين دست هستيم.

کانون مدافعان حقوق کارگر

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه کانون مدافعان حقوق کارگر در باره اعتراضات کارگران هفت تپه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016