پنجشنبه 2 خرداد 1387

کاردار سوئيس حافظ منافع آمريکا در تهران در رابطه با انفجار شيراز به وزارت خارجه احضار شد، مهر

کاردار سوييس در تهران در غياب سفير اين کشور به عنوان حافظ منافع آمريکا بعدازظهر امروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد جمهوری اسلامی ايران به فعاليت آزادانه يک گروهک تروريستی و ضدانقلاب در آمريکا که در انفجار شيراز نيز دست داشته است به وی ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مديرکل آمريکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در اين ملاقات تاکيد کرد: بنابر اسناد و مدارک متقن و غيرقابل انکار، يک شبکه تروريستی که در انفجار حسينيه سيدالشهداء شيراز دست داشته و قصد انجام اقدامات تروريستی ديگری در داخل ايران را نيز داشته است، توسط يک گروهک ضدانقلاب مقيم آمريکا هدايت و پشتيبانی می‌شود.

وی افزود: اين گروهک ضدانقلاب از داخل خاک آمريکا و با استفاده از امکانات رسانه ‌ای و اينترنت اقدام به جذب تروريست‌ها، تامين مالی، آموزش و اعزام آنها به داخل ايران کرده و رسما نيز مسووليت اين انفجار و ديگر اقدامات تروريستی را برعهده گرفته است.

مديرکل آمريکای وزارت امورخارجه ضمن تاکيد بر اينکه مسووليت کشته شدن مردم بيگناه کشورمان و کليه اقدامات تروريستی اين گروه متوجه دولت آمريکاست، اين رويکرد آمريکا را نقض مفاد بيانيه الجزاير خواند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی از دولت آمريکا خواست تا به وظايف و تعهدات بين‌المللی خود در امر مقابله و مبارزه واقعی با تروريسم عمل کرده و ضمن برخورد قانونی با اقدامات و فعاليت‌های تروريستی اين گروهک ضدانقلاب در آمريکا، عوامل و رهبران آن را جهت اجرای عدالت تحويل جمهوری اسلامی ايران کند.

دراين ملاقات همچنين بخشی ازاسناد ومدارک مربوط به فعاليت‌های تروريستی اين گروهک جهت ارايه به مراجع ذی‌ربط آمريکايی، تحويل کاردار سوييس در تهران شد.

کاردار سوييس نيز در پاسخ تاکيد کرد: نقطه‌نظرات مقامات ايرانی را در اين رابطه به اطلاع مقامات آمريکايی خواهد رساند.

Copyright: gooya.com 2016