سه شنبه 14 خرداد 1387

آزادی مهدی ندامی، جوان دو جنسی، از زندان، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر

مهدی ندامی- ميترا وليزاده- جوان دوجنسی که به دليل عدم توانايی در پرداخت ديه، به مدت يکسال و نيم در سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوين به سر می برد، با تأمين مبلغ ديه ی خود از طريق کمک های مردمی، از زندان آزاد شد.
مهدی ندامی ۲۲ ساله در پانزدهم دی ماه سال ۱۳۸۵ به اتهام دفاع از خود در برابر دو جوان به نام های محمد و مرتضی که منجر به جرح و از دست رفتن بينايی يکی از آنان شد، بازداشت و از اين تاريخ در زندان بسر برد. وی توسط شعبه ۱۰۸۸ دادگاه عمومی تهران به دوسال حبس و پرداخت ديه در حدود هجده ميليون و پانصد هزار تومان محکوم شد که حکم صادره توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر به ده ماه حبس و پرداخت ديه کاهش يافت.
پيرو انتشار فراخوانی برای جمع آوری کمک مالی برای اين جوان دوجنسی، و به دنبال اعلام شماره حساب از سوی محمد مصطفايی وکيل پرونده، مبلغ ۱۲ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان از سوی ايرانيان در داخل و خارج از کشور جمع آوری شد، که با پرداخت آن به شاکی پرونده، وی رضايت خود را اعلام داشته و موجبات آزادی مهدی ندامی را فراهم آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهدی ندامی، که حدود ۲۰ روز است از زندان آزاد شده است، می گويد که پس از سپری کردن يکسال و نيم در سلول انفرادی، از آزادی خود نااميد شده بود تا اينکه با کمک مردم توانست يکبار ديگر آزادی را تجربه کند.
او ضمن تشکر از تمام کسانی که در اين راستا کمک کرده اند، از زحمات محمد مصطفايی و خانم سهرابی وکلای پرونده نيز قدردانی کرد و گفت که قصد دارد با تأمين هزينه عمل جراحی خود، زندگی جديدی را آغاز کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آزادی مهدی ندامی، جوان دو جنسی، از زندان، کميته دانشجويی گزارشگران حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016