یکشنبه 26 خرداد 1387

قالیباف: دولت طلب‌های شهرداری را نمی‌دهد، شهاب نیوز

شهردار تهران با اشاره به بدهی تقریبا 200 میلیارد تومانی شركت دولتی خدمات فرودگاهی به شهرداری گفت: پیگیری‌ها برای دریافت طلب شهرداری از دولت تاكنون بی‌نتیجه بوده است.

قالیباف در پاسخ به این سوال كه آیا با توجه به ابلاغیه دولت، شركت‌ها و سازمان‌های دولتی نسبت به بررسی مشترك بدهی‌های خود و پرداخت آن اقدامی انجام داده‌اند، گفت: تا الان اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان این كه طی 3 سالی كه در شهرداری هستم ریالی از بدهی دولت پرداخت نشده است، اظهار داشت: ما نیز معتقدیم كه سازمان‌ها و شركت‌های دولتی كه بودجه مستقل دارند باید نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام كنند. شركت خدمات فرودگاهی با بدهی نزدیك به 200 میلیارد تومان از جمله شركت‌های بدهكار به شهرداری تهران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شهردار تهران ادامه داد: شركت خدمات فرودگاهی از جمله شركت‌هایی است كه باید بدهی‌های خود را به شهرداری پرداخت كند. شهرداری نمی‌تواند فرودگاه را ببندد چون به مردم فشار می‌آید. این شركت با وجود داشتن منابع متعدد درآمدی اما هنوز نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدامی نكرده است.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا دولت بدهی 600 میلیارد تومانی خود را قبول دارد، گفت: اسناد مربوط به طلب‌ها وجود دارد. 350 تا 400 میلیارد تومان از اسناد مربوط به بدهی‌های دولت به امضای آقای سعیدلو رسیده است. مسلما بدهی‌های دولت به شهرداری افزایش پیدا كرده است كه این موضوع را حتما خودشان نیز قبول دارند. البته به اعتقاد من دولت در این رابطه مخالفتی با شهرداری ندارد و تنها به دنبال چگونگی پرداخت آن هستند.

قالیباف در پاسخ به این سوال كه شهرداری تهران چقدر به سازمان‌های دولتی همچون آب و برق بدهكار است،‌گفت: شهرداری اگر بدهی به شركتی همچون شركت برق داشته باشد؛ از شهرداری دریافت می‌كنند و گرنه می‌آیند برق را قطع می كنند. از طرفی اگر شهرداری بدهی داشته باشد شركت‌ها می‌توانند آن را از محل طلب شهرداری كم كنند. متاسفانه تا الان پیگیری‌های شهرداری برای دریافت بدهی‌های خود از سازمان‌های دولتی بی‌پاسخ مانده است.

شهردار تهران میزان اعتبار پیش بینی شده در ردیف بودجه 87 شهرداری تهران از محل بدهی‌های دولت را تقریبا150 تا 200 میلیارد تومان از مجموع 600 میلیارد تومان بدهی عنوان كرد و گفت: بخش اداری شهرداری از طریق مجلس در حال پیگیری دریافت طلب خود از ردیف دیون دولت به شهرداری است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قالیباف: دولت طلب‌های شهرداری را نمی‌دهد، شهاب نیوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016