جمعه 7 تیر 1387

اعتصاب غدای فرهاد حاجی ميرزايی از فعالين مدنی شهر سنندج، دانشجويان آزاديخواه و برابری طلب

بنا به گزارشات موثق، فرهاد حاجی ميرزايی از فعالين مدنی شهر سنندج که بيش از ۵ ماه است در بازداشتگاه ۲۰۹ وابسته به وزارت اطلاعات به سر می برد، به دليل آنچه که بی توجهی دستگاه اطلاعات و قوه قضاييه نسبت به جلوگيری از انتقال پرونده وی به دادگاه انقلاب خوانده می شود، دست به اعتصاب غذا زده و همکنون در دومين رور اعتصاب غذای خود به سر می برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قابل توجه است فرهاد حاجی ميرزايی به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و به دنبال بازداشتهای گسترده فعالين دانشجويی و چند روزی پس از برگزاری مراسم روز دانشجو در شهر سنندج بازداشت شده بود.

گفتنی است بازجويان اين فعال مدنی که در ngo دفاع از حقوق کودکان و زنان شهر سنندج مشغول به فعاليت بوده، تلاش بسياری می کنند تا بنا بر روال گذشته اتهامات واهی ارتباط با احزاب و دسترسی به اسلحه و حتی گروگانگيری را به وی نسبت دهند که اين شگردی شناخته شده است و در مورد فعالين سياسی ديگر حتی دکتر ناصر زرافشان وکيل قتلهای زنجيره ای بکار رفته بود.

در حال حاضر اين نگرانی وجود دارد که به دنبال اعلام اين اعتصاب غذا بازجويان پرونده، او را مورد ضرب و شتم قرار داده و سريعا جای وی را از بند ۱۲۲ بازداشتگاه ۲۰۹ به جای نامعلوم ديگری انتقال دهند. ما رسيدگی سريع به پرونده زندانيان سياسی از راه های قانونی با حضور وکيل و هيئت منصفه را بر اساس مقاوله نامه های بين المللی امضاء شده از حقوق هر زندانی سياسی می دانيم و از سازمانهای رسمی حقوق بشری خواستار رسيدگی سريع و اعلام هشدار به دستگاه قضايی در قبال جان فرهاد حاجی ميرزايی هستيم.

دانشجويان آزاديخواه و برابری طلب دانشگاه های ايران

Copyright: gooya.com 2016