دوشنبه 10 تیر 1387

به هنگام وقوع تحريم‌های احتمالی، ميزان سهميه بنزين کاهش خواهد يافت، آفتاب

کشورهای غربی همواره در حال تصميم‌گيری عليه ايران هستند،بنابراين همواره بايد برای مواجهه با شرايط ويژه تحريم آماده بود. در اين راستا وزارت نفت هم «سناريوهای احتمالی» را درنظر گرفته و برای بدترين حالت و بدترين وضع، طرحی را ارائه داده است.


آفتاب: معاون برنامه‌ريزی وزارت نفت جزئيات «طرح ملی» دولت برای تامين بنزين در شرايط بحرانی و تحريم «ظرف مدت ۴۸ ساعت» که غلام حسين نوذری وزير نفت روز يکشنبه آن را اعلام کرده بود تشريح کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهندس اکبر ترکان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سرويس اقتصاد و صنعت آفتاب، «تنظيم مصرف و برنامه‌ريزی دوباره نظام سميه‌بندی» در صورت تحريم‌ بنزين را طرحی عنوان کرد که در صورت ايجاد محدوديت برای واردات آن از سوی کشورهای غربی به اجرا درخواهد آمد.

معاون وزارت نفت با بيان اينکه مصرف و نياز بنزين در داخل ۶۵ ميليون ليتر است اعلام کرد: «اکنون در کشور ۴۵ ميليون ليتر بنزين توليد می‌شود که در شرايط تحريم بايد تنها از اين ميزان استفاده شود. طرحی که وزير نفت به آن اشاره داشته درواقع همان متکی بودن مصرف بنزين به توليد ۴۵ ميليون ليتر توليد داخلی از راه سهميه‌بندی دوباره و صرفه‌جويی بيشتر خواهد بود».

ترکان در پاسخ به اين سوال که آيا کاهش مصرف از ۶۵ به ۴۵ ميليون ليتر در مدت ۴۸ ساعت امکان‌پذير خواهد بود گفت: «در ابتدای اجرای طرح سهميه‌بندی به دليل ذهنيت ايجاد شده در اذهان در خصوص کمبود بنزين مصرفی آنها، بدون هيچگونه فشاری مصرف داخلی تا سطح ۵۳ ميليون ليتر کاهش يافت. بنابراين در شرايط تحريم با تجديد‌نظر در نظام سهميه بندی و کاهش آن اين امکان ميسر خواهد شد».

از سويی غلامحسين نوذری وزير نفت که پس از جلسه ديروز هيات وزيران با خبرنگاران گفت‌و‌گو می‌کرد، اظهار داشت: «اطمينان می‌دهم که تحريم بنزين عليه ايران راه به جايی نمی‌برد و ظرفيت آن را داريم با عملياتی کردن طرحی بزرگ، ظرف ۴۸ ساعت بدون پرداخت هزينه اضافه بنزين مورد نياز کشور را تامين کنيم».

معاون برنامه‌ريزی وزير نفت درباره احتمال تحريم واردات بنزين تصريح کرد: «کشورهای غربی همواره در حال تصميم‌گيری عليه ايران هستند،بنابراين همواره بايد برای مواجهه با شرايط ويژه تحريم آماده بود. در اين راستا وزارت نفت هم «سناريوهای احتمالی» را درنظر گرفته و برای بدترين حالت و بدترين وضع، طرحی را ارائه داده است».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به هنگام وقوع تحريم‌های احتمالی، ميزان سهميه بنزين کاهش خواهد يافت، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016