چهارشنبه 12 تیر 1387

بی خبری از وضعيت ويدا دهقانيان، فعال فرهنگی در زندان اوين، تبريز نيوز


ويدا دهقانيان

پيمان پاک مهر – روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
www.tabriznews1.blogfa.com
pakmehr88@hotmail.com


تبريز نيوز - سرويس حقوق بشر - بازداشت ۲۰ روزه "فاطمه (ويدا) دهقانيان" فعال فرهنگی و مدير يک انتشارات در زندان اوين ، نگرانی فعالين حقوق بشر را برانگيخته است.

"آرش کيخسروی"،وکيل پايه يک دادگستری و فعال سياسی در ايران در گفتگو با سرويس حقوق بشر تبريز نيوز ، ضمن رد هر گونه اتهامی که مستمسک دستگيری و بازداشت اين فعال فرهنگی شده است گفت: " فاطمه (ويدا) دهقانيان" ظهر روز جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ ، توسط پليس امنيت در اطراف ميدان ونک تهران در حاليکه در حال تردد بود دستگير و پرونده وی در اختيار دادگاه انقلاب قرار می گيرد. آن روز تجمعی (بدون مجوز دولتی) در خصوص اعتراض و مقابله با مفاسد اقتصادی مرتبط با اظهارات فردی به نام "پاليزدار"، در پارک ملت برگزار شده بود که تعدادی از زنان و دختران و حتی نوجوان کم سن و سال نيز دستگير شده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"آرش کيخسروی"، در خصوص موارد نقض حقوق بشر در مورد پرونده هايی از اين دست و آخرين وضعيت دستگيری "دهقانيان" گفت:در اين ۲۰ روز چند بار به همراه خانواده جهت امضا وکالت نامه و ملاقات حضوری به دادگاه انقلاب تهران و زندان اوين مراجعه کرده ايم که موفق به ملاقات نشديم. البته هر چند خانم "ويدا دهقانيان" در داخل تجمع کنندگان در پارک ملت دستگير نشده اند، ولی با توجه به اصل ۲۷ قانون اساسی حتی چنانچه در اين تجمع هم شرکت می کردند اقدام غير قانونی و ضد امنيتی انجام نداده و هيچ گونه دخالتی در برپايی يا حين برگزاری اين تجمع اعتراض آميز نداشته است.

اين وکيل پايه يک دادگستری افزود: پرونده "ويدا دهقانيان" و افرادی که در اين تجمع دستگير شده اند نمی بايد در دادگاه انقلاب گشوده شود چرا که اين افراد اقدامی عليه امنيت ملی انجام نداده اند و نهايتا چنانچه در نظم معابر عمومی اخلالی ايجاد نموده باشند موضوع در صلاحيت دادگاه عمومی است.

وی تاکيد کرد: آنچه در اين دستگيری ها بيشتر جای تامل دارد بحث پرونده سازی هاست ، چرا که برای يک فعال سياسی گشوده شدن چنين پرونده هايی در آينده تضييع حقوق اجتماعی و اثرات منفی و خاصی به دنبال خواهد داشت.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بی خبری از وضعيت ويدا دهقانيان، فعال فرهنگی در زندان اوين، تبريز نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016