پنجشنبه 13 تیر 1387

صدور حکم بازداشت برای محمد جواد حق شناس را محکوم می کنيم، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز از مقامات ايران می‌خواهد حکم بازداشت محمد جواد حق شناس مديرمسوول روزنامه اعتماد ملی ارگان حزبی به همين نام را به اجرا نگذارند. حکم جلب اين روزنامه نگار در ١١ تير ماه و در پی انتشار مقاله‌ای بر گرفته از يک سايت در روزنامه صادر شده است. در اين مقاله از برخی اظهارات محمود احمدی نژاد رئيس جمهور اسلامی ايران انتقاد شده است.

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می کند : " اقدامات سرکوبگرانه عليه حرفه‌کاران رسانه‌ها که از سياست‌های دولت و اظهارات رئيس جمهور احمدی نژاد انتقاد می کنند به امری متداول بدل شده است. فضای بسيار محدود آزادی در ايران روز به روز تنگ ترشده و انتقاد از شخص رئيس جمهور تحمل نمی شود. "

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در تاريخ سه شنبه ١١ تيرماه مدير روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلا‌ب تهران اعلام کرد که حکم بازداشت محمدجواد حق‌شناس مديرمسوول روزنامه اعتماد ملی " به‌دنبال شکايات متعدد به اتهام نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی " صادر شده است. همزمان در اين باره نيز از سوی مديرکل مطبوعات داخلی ارشاد به اين روزنامه تذکر داده شد. اما هنوز دستوری برای توقيف روزنامه اعتماد ملی صادر نشده است.

روزنامه اعتماد ملی در شماره مورخ ١١ تير ماه مقاله‌ای برگرفته از وبلاگ يک روحانی را منتشر کرد. در اين مقاله برخی از اظهارات محمود احمدی نژاد در باره دوازدهمين امام شيعيان مورد سوال قرار گرفته بود. در ماه گذشته محمود احمدی نژاد مديرت دولت خود را به امام زمان نسبت داده بود. اين اظهارات، انتقادت بسياری را از سوی مسوولان کشور متوجه وی کرد. رسول منتجب نيا يکی از مسوولان حزب و روزنامه اعتماد ملی در مقاله خود با طرح سوالاتی در باره اظهارات رئيس جمهور طرح کرده است "چنين شايعاتی اعتقادات مردم و نسل جوان را تضعيف می‌کند و مورد استهزا و تمسخر دستگاه‌های تبليغاتی بيگانه و دشمنان اسلا‌م و تشيع قرار گرفته است. " نويسنده مقاله در پی صدور حکم بازداشت برای مديرمسوول روزنامه اعلام کرده است که " از انتشار اين مقاله در روزنامه بی اطلاع بوده است" حزب اعتماد ملی متعلق به مهدی کروبی رقيب انتخاباتی محمود احمدی نژاد در آخرين انتخابات رياست جمهوری ايران است.

در پی به قدرت رسيدن محمود احمدی نژاد نشريات و سايت های اطلاع رسانی بسياری از سوی مقامات اداری وابسته به دولت برای انتقاد از رئيس جمهور توقيف و يا ممنوع شده اند. روزنامه تهران امروز که منتسب به محمد باقر قاليباف شهردار تهران و رقيب احتمالی محمود احمدی نژاد در انتخابات رياست جمهوری سال آينده است، برای انتشار ويژه نامه ای در روز اول تيرماه از سوی هيات نظارت بر مطبوعات که تحت رياست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی است، توقيف شد. اين ويژه نامه از بيلان کار محمود احمدی نژاد در سالهايی که مسووليت شهردار تهران را برعهده داشت، مطالبی انتقادی منتشر کرده بود. اين روزنامه برای "توهين به رئيس جمهور و تشويش اذهان عمومی" توقيف شد. در موردی ديگر، در تاريخ ٢٩ شهريور ماه دفتر رياست جمهوری ايران با شکايات متعدد بالاخره موفق به توقيف و تعطيلی دفتر سايت بازتاب نزديک به محافظه کاران پيرو آيت اله خامنه و نزديک به محسن رضايی فرمانده سابق سپاه پاسداران شد. سايت بازتاب مقالاتی انتقادی تندی نسبت به سياست‌های دولت احمدی‌نژاد درباره‌ی "پرونده هسته ای" و "فساد" منتشر کرده بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدور حکم بازداشت برای محمد جواد حق شناس را محکوم می کنيم، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016