پنجشنبه 13 تیر 1387

سفارت ايران در بيروت: ۴ ديپلمات ايرانی زنده هستند، مهر


سفارت ايران در لبنان در بيانيه ای تاکيد کرد: بر اساس شواهد و اطلاعات موجود ۴ ديپلمات ايرانی دربند زندانهای رژيم صهيونيستی همچنان زنده هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الحيات، به مناسبت فرا رسيدن بيست و ششمين سالروز ربوده شدن ۴ ديپلمات ايرانی در لبنان، سفارت ايران در بيروت دربيانيه ای تاکيد کرد: اين ۴ ديپلمات همچنان در قيد حيات و دربند زندان های رژيم صهيونيستی هستند و اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف و همچنين نبود اطلاعاتی غير از اطلاعات موجود، گواه زنده بودن آنان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين بيانيه تاکيد شد: اين مسئله، موضوعی سياسی نيست بلکه مسئله ای انسانی است که جامعه بين المللی، سازمان ها و نهادهای بين المللی به اين دليل که اين مسئله تحت معاهده ژنو می باشد، مسئول آن هستند.

معاهده ژنو تاکيد دارد درطول مدتی که يک کشور تحت اشغال است، مسئوليت همه حوادث و تحولات به وقوع پيوسته در آن متوجه اشغالگران است و همچنين اين معاهده به اين عزيزان مصونيت ديپلماتيک می دهد.

سفارت ايران در بيروت درادامه تصريح کرد: اين مسئله مورد توجه و پيگيری ديپلمات های ايرانی در ارتباطات آنها با کشورهای منطقه، جامعه بين المللی و سازمان های بين المللی تا زمان آزادی اين عزيزان، قرار می گيرد. به ويژه در اين شرايط که شاهد تحرکاتی از سوی سازمان بين المللی صليب سرخ و بعضی کشورهای غربی در زمينه اسرای لبنانی هستيم، چرا که اين کشورها فعاليت در زمينه موضوع اسرای لبنانی در بند زندان های رژيم صهيونيستی را مجالی برای فعاليت سياسی و ايفای نقش خود در منطقه می بينند.

سفارت ايران در ادامه از اين سازمان های بين المللی خواست تا موضوع ديپلمات های ايرانی را نيز پيگيری کنند.

درپايان سفارت ايران با اشاره به اينکه اين پرونده همچنان بدون نتيجه باز مانده است و به حالت تعليق درآمده است، ابراز تاسف کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سفارت ايران در بيروت: ۴ ديپلمات ايرانی زنده هستند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016