شنبه 29 تیر 1387

گزارش تجمع مسالمت آميز سنندج در اعتراض به حکم فرزاد کمانگر و نقض حقوق بشر، مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران

پيرو فراخوان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران مبنی بر برگزاری تجمعی مسالمت آميز در اعتراض به نقض حقوق بشر بالاخص اعتراض به حکم صادره برای فرزاد کمانگر معلم و فعال حقوق بشر و درخواست از قوه قضائيه برای توقف و بازنگری در حکم صادره در مورد اين فعال مدنی، مردم انسان دوست و صلح طلب از مناطق مختلفی چون سقز،بانه،قروه ،کامياران،دهگلان،مهاباد،مريوان،خرم آباد،بندرعباس،کرمانشاه و.. بصورت فردی و جمعی در محل تعيين شده يعنی مقابل دادگستری شهر سنندج تجمع نمودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تجمع مذکور از ساعت ده صبح طبق اعلام با جمعيتی بالغ بر سصيد نفر از اقشار مختلف جامعه آغاز و تا ساعت ده و بيست دقيقه جمعيت به بيش از هزارنفر افزايش يافت ، در اين هنگام نيروهای انتظامی و لباس شخصی در محدوده محل تجمع حاضر گرديدند . به دليل ماهيت مسالمت آميز تجمع ، رويکرد مجموعه و برخورد مناسب نيروی انتظامی و همچنين وساطتت تنی از مسئولين برای پايان دادن به تجمع بطوری که تجمع مذکور بدون برخورد ، خشونت و تنش به پايان رسد ، با قرائت قطعنامه پايانی تجمع که در آن از قوه قضائيه و نمايندگان مجلس خواستار پاسخگويی و تجديد نظر در حکم فرزاد کمانگر شديم ، تجمع را ناچاراً به پايان برديم ، اين در حالی بود که حداقل جمعيت حاضر بيش از هزار نفر رسيد و به دليل فاصله های زمانی و مکانی کماکان هزاران نفر از مردم نيز در راه بودند .

همچنين عليرغم احضار تنی از فرهنگيان به نامهای ، نعمت محمدی ، رحمت محمدی ، محمد باقر پيری ، هوشنگ يوسفی ، صابر قبادی و تنی ديگر از فرهنگيان سنندج و کامياران در روزهای گذشته به اداره اطلاعات و درخواست عدم شرکت در تجمع روزجاری ، فرهنگيان استان کردستان پرحضورترين شرکت را در تجمع روزجاری به نمايش گذاشتند .
همچنين تجمع مذکور شاهد تصاوير متعددی از فرهاد وکيلی ، علی حيدريان ، ياسر گلی ، هانا عبدی انور حسين پناهی و تنی ديگر از زندانيان سياسی و فعالان مدنی استان کردستان بود و حضور خانواده های اين زندانيان در اين تجمع مشترکاً پيام پايان دادن به نقض حقوق بشر و آزادی زندانيان وجدانی را به نمايش گذارد.

همچنين بدينوسيله ضمن پوزش از تمامی مردم دلسوز و آزادانديشی که برای اعلام حمايت از زندانيان مدنی و بالاخص فرزاد کمانگر از مناطق بعضاً بسيار دور مراجعه نمودند و به علت بعد مسافت با اندکی ديرکرد و زمانی که تجمع پايان يافته بود رسيدند تنها دليل پايان زودهنگام تجمع را جلوگيری از تنش و درگيری و به پايان بردن مسالمت آميز تجمع بر اساس ماهيت آن اعلام مينمائيم. اميدواريم حضور اعتراض آميز هزاران آزادانديش در تجمع امروز و اعتراض به نقض حقوق بشر مورد توجه مسئولين مربوطه قرار گيرد . مسلماً تجمع امروز پيام صلح طلبی ، مسالمت جويی و اقتدار جامعه مدنی را به جهانيان منتقل مينمايد.

Copyright: gooya.com 2016