چهارشنبه 2 مرداد 1387

انتقال مهرداد لهراسبی به سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین، کميته گزارشگران حقوق بشر

مهرداد لهراسبی، زندانی کوی دانشگاه تهران، که پس از تحمل ۹ سال حبس به صورت مشروط از زندان آزاد شده بود، پس از بازداشت مجدد در سالگرد ۱۸ تيرماه، هم اکنون در بند ۲۴۰ زندان اوين و در سلول انفرادی نگهداری می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش منابع خبری، صبح ديروز، لهراسبی از زندان به دادگاه انقلاب انتقال يافته و تفهيم اتهام شده است. اتهام وی " اقدام به شعار نويسی " در سالگرد ۱۸تيرماه عنوان شده است.
مهرداد لهراسبی، از متهمان کوی دانشگاه تهران، يکی از شش نفری است که در جريان تظاهرات دانشجويی تيرماه ۷۸ از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شدند که اين حکم سپس با دو درجه عفو به ۱۵ سال زندان کاهش يافت.
وی که در طی ۹ سال گذشته چندين بار از زندان اوين به رجايی شهر انتقال يافته ، از حدود ۳ سال پيش در زندان رجايی شهر کرج مدت محکوميت خود را می گذراند. اين درحالی است که مطابق با قانون محل بازداشت متهم می بايست متناسب با محل سکونت وی و يا محل وقوع جرم انتخاب شود.
دادگاه انقلاب، در سال های گذشته با انتقال زندانيان سياسی به زندان رجايی شهر سعی در اعمال فشار بيشتر بر آنان دارد. زندانيان سياسی در اين زندان، بارها با اعتصاب غذای جمعی، اعتراض خود را نسبت به عدم رعايت اصل تفکيک جرايم در زندان ها اعلام داشته اند. با اين حال تاکنون مسئولان قضايی واکنشی نسبت به درخواست قانونی زندانيان سياسی و وکلايشان نشان نداده اند.
گفتنی است مهرداد لهراسبی به دليل فشارهای وارده در ايام بازداشت، دچار اختلالات شديد روحی و روانی شده است.
لازم به ذکر است، اکبر محمدی، ديگر متهم محکوم به اعدام قيام ۱۸ تيرماه، پس از تحمل ۷ سال حبس در شرايط اعتصاب غذا، جان باخت.

Copyright: gooya.com 2016