شنبه 5 مرداد 1387

عماد افروغ: احتمال ائتلاف بخشی از اصولگرايان با اصلاح‌‏طلبان در انتخابات وجود دارد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

رييس اسبق کميسيون فرهنگی مجلس هفتم گفت: بزرگان قوم هر دو جناح کنار همديگر بنشينند و با کنار زدن صف‌‏آرايی‌‏های کاذب ناشی از قدرت و ثروت به وحدت و همگرايی ملی کمک کنند.

عماد افروغ در گفت وگو با خبرنگار "ايلنا" با اشاره به احتمال ائتلاف بخشی از اصولگرايان با اصلاح‌‏طلبان، گفت: به لحاظ محتوايی امکان توفيق اين ائتلاف وجود دارد، يعنی کانديدايی که در واقع، نگاه جامعی به حقوق شهروندی داشته باشد و تعريف جامعی از عدالت و آزادی ارائه دهد، می‌‏تواند مورد توافق دو گروه قرار گيرد.
وی در ادامه تصريح کرد:اگر اين حالت محتوايی و مضمونی در قالب يک شخص خاص که منتصب به يک جناح خاص است،صورت گيرد، امکان ائتلاف بسيار ضعيف خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين استاد دانشگاه صف‌‏آرايی صوری سياسی در کشور را مانع جدی در سر راه اين ائتلاف دانست و اظهار داشت: صف‌‏آرايی صوری در کشور غليظ‌‏تر از آن است که گروههای سياسی به يک اتفاق‌‏نظر دست يابند.
افروغ با تاکيد بر همگرايی داخلی برای رسيدن به انسجام ملی گفت: وحدت ملی بدون توجه به گروه‌‏بندی‌‏های رايج در کشور به نتيجه نمی‌‏رسد و همگرايی با فرمايش و دستور به نتيجه نخواهد رسيد.
عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس هفتم با تاکيد بر اينکه جامعه به شدت نيازمند همگرايی است،اظهار داشت: در مسائل ملی مانند پرونده هسته‌‏ای، بايد برخورد ملی هم وجود داشته باشد و از اقتضائات برخورد ملی اين است که سهم گذشتگان را پاس بداريم و در اين پرونده مهم از چهره‌‏های موجه در رايزنی‌‏ها استفاده کنيم.
وی با ابراز نگرانی نسبت به گسترده‌‏تر شدن واگرايی در جامعه گفت: جامعه به شدت در حال واگرايی است و من به شدت نگران نتايج اين واگرايی در جامعه هستم.
افروغ با انتقاد از فرافکنی مسوولان در خصوص مشکلات جامعه، گفت: دشمنی به نام آمريکا باعث شده است، تمام مشکلات جامعه ما به سمت آمريکا فرافکنی شود. در حاليکه بايد مسائل داخلی را حل کنيم و با چاره‌‏انديشی نسبت به مشکلات، نگاه فرافکنانه به مسائل نداشته باشيم.
وی با اشاره به اينکه ريشه بسياری از معضلات، به داخل کشور مرتبط است، اظهار داشت: گروه‌‏های سياسی نيز بدليل آنکه از صلابت و سلامت لازم برخوردار نيستند و با نامهربانی با يکديگر برخورد می‌‏کنند، در واگرايی جامعه تاثيرگذارند.
رييس اسبق فراکسيون فرهنگی مجلس، با اظهار تاسف از نگاه ماکياوليستی در ادوار مختلف از سوی جريانات حاکم در جامعه گفت: زمانی ماکياوليسم سکولار در اين کشور باب شده بود و از عرفی‌‏گرايی حمايت می‌‏کرد و امروز نيز ماکياوليسم مذهبی در حال اشاعه است که البته اشتراکاتی بين آنها وجود دارد، هر چند ماکياوليسم مذهبی خطرناک‌‏تر از ماکياوليسم سکولار است.
وی تصريح کرد: بی‌‏اخلاقی‌‏ها در جامعه به حد افراط خود رسيده است، حتی در کشور‌‏هايی که ادعای اخلاقی بودن هم ندارند، واگرايی به اين صورتی که در جامعه ما است، وجود ندارد.
اين استاد دانشگاه با تاکيد بر نقاد بودن جامعه اظهار داشت: با شناختی که از انقلاب اسلامی دارم بايد جامعه ايران جامعه‌‏ای نقدپذير باشد، به همين دليل نقادی وپرسشگری بايد به عنوان يک فرهنگ شناخته شود، زيرا جامعه ولايی جامعه‌‏ای نقدپذير است.
افروغ در پايان گفت وگوی خود با درخواست از بزرگان قوم برای صحبت با مردم در جهت همگرايی داخلی گفت: بايد بزرگان قوم هر دو جناح با يکديگر بنشينند و با کنار زدن صف‌‏آرايی‌‏های کاذب ناشی از قدرت و ثروت به وحدت و همگرايی ملی کمک کنند.

Copyright: gooya.com 2016