پنجشنبه 17 مرداد 1387

ادعای عجيب خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران عليه شيرين عبادی


همزمان با تشديد حملات رسانه‌های دولتی به «شيرين عبادی» رئيس کانون مدافعان حقوق بشر، خبرگزاری دولتی ايرنا ديروز در مطلبی مدعی شد که دختر شيرين عبادی به فرقه بهائيت گرويده است. اين خبرگزاری ادعا کرده: «شيرين عبادی در تلاش است تا با اين محمل و با ادعای تهديدات احتمالی عليه خانواده خود دريافت امکانات مضاعف از غرب برای خود و دخترش را ميسر نمايد».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از همين رو شيرين عبادی در گفت و گوی کوتاهی با تکذيب شديد خبر ايرنا اعلام کرد که او و دختران‌اش به شيعه بودن خود افتخار می‌کنند و پاداش چنين تهمتی را به خداوند متعال واگذار می‌کند.
عبادی در پاسخ به اين سؤال که علت چنين تهمت‌هايی چيست؟، به بازداشت هفت نفر از بهائيان در چند ماه قبل که هم‌اکنون نيز در بازداشت بسر می‌برند اشاره کرد و گفت: من و همکارانم از جمله آقايان عبدالفتاح سلطانی و هادی اسماعيل‌زاده وکالت آنان را پذيرفته‌ايم و اين در حالی است که آنان تا کنون ديداری با خانواده خود نداشته‌اند. او در خصوص دليل پذيرش وکالت اين افراد گفت: ما بر اين اعتقاد هستيم که بهائيان نيز مانند هر متهم ديگری می‌توانند وکيل داشته باشند اما اين امر به منزله تاييد افکار آنان نيست. او در ادامه گفت: مگر «وقتی يک وکيل از يک قاتل و يا از يک قاچاقچی در دادگاه دفاع می‌کند، شريک جرم او می‌شود؟»، ‌مسلما خير در مورد متهمان سياسی نيز به همين گونه است. دفاع از يک متهم سياسی به منزله همسويی با او نيست، بلکه از باب اعتقاد به آزادی بيان و عقيده است. عبادی با بيان اينکه طبق اصول حقوق بشر که دولت جمهوری اسلامی نيز آن را پذيرفته است و همواره ادعای پايبندی به آن را دارد، هر کسی در بيان عقايد خود چه مذهبی، چه سياسی و چه اجتماعی آزاد است، گفت که از همين رو او از تمامی متهمان سياسی چه مجاهد، چه کمونيست، چه بنيادگرا، چه ملی‌گرا و... دفاع می‌کند، بدون آنکه الزاما افکار آنان مورد تاييد او باشد. عبادی پذيرش وکالت بهائيان را نيزدر اين رابطه ارزيابی کرد. او در ادامه گفت: افتخار می‌کنم که من و خانواده‌ام شيعه هستيم اما در دادگاه از حقوق شهروندی بهائيان دفاع خواهم کرد و آيت‌الله منتظری نيز در فتوای مذهبی خود قبلا اعلام کرده بودند، بهائيان نيز دارای حقوق شهروندی هستند و متاسفم که با اينگونه تهمت‌ها می‌خواهند مرا بترسانند تا جرات دفاع از کسی را نداشته باشم.
عبادی در خصوص سؤال خبرگزاری فارس از سخنگوی قوه قضائيه در نشست خبری روز سه‌شنبه مبنی بر اينکه آيا قصد برخورد با عبادی را که از حقوق بهائيان دفاع می‌کند نداريد؟ و پاسخ سخنگو که آينده مشخص می‌شود، (به نقل از اعتماد ملی روز چهارشنبه) و اين سؤال که اينگونه امور نشان از چه چيزی دارد؟ گفت: چگونه است تمام ارکان رسانه‌ای دولت و حکومت يکباره به کار می‌افتند تا من را خارج از دين معرفی کنند که در همين‌جا اعلام می‌کنم اشهد ان لااله الاالله و به عنوان يک شيعه برای اينکه نشان بدهم اسلام دين مدارا و ملاطفت است دفاع از حقوق شهروندی بهائيان را قبول کرده‌ام.
گفتنی است مدتی پيش احمدی‌نژاد دستور تامين امنيت عبادی را به فرمانده نيروی انتظامی داده بود، اما رسانه‌هايی چون خبرگزاری‌های ايرنا و فارس و روزنامه کيهان نه تنها از اين دستور استقبال نکردند، بلکه در هفته‌های اخير به انتشار اخبار متعددی عليه فعاليت‌های عبادی و حتی طرح مسائل شخصی و خانوادگی درباره اين برنده جايزه صلح نوبل پرداخته‌اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ادعای عجيب خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران عليه شيرين عبادی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016