پنجشنبه 17 مرداد 1387

اتحاديه اروپا خواستار آزادی برادران علايی است، بی بی سی

اتحاديه اروپا از مقامات ايران خواسته است دو پزشکی را که با فعاليتهايشان در رابطه با اچ آی وی، ايدز در ايران معروف هستند، آزاد کنند.

در بيانيه رياست اتحاديه اروپا آمده که اين دو برادر، آرش و کاميارعلايی خودسرانه دستگير شده اند و از مقامات خواسته که آنها را آزاد کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روز شنبه حسن حداد، معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب در گفتگويی از دستگيری دو برادر فعال در زمينه مبارزه با ايدز به اتهام تلاش برای براندازی خبر داده و گفته بود: "آمريکا که قصد نفوذ به ايران را دارد، به غير از استفاده از شيوه های تند و خشن، از راه های ديگر هم برای جذب افرادی که ممکن است در آينده برای مقاصد خود استفاده کند، اقدام می کند."

او بدون ذکر نام برادران علايی گفت: "در همين زمينه پرونده تشکيل شده که متهمان آن دو برادر هستند، آنها با تشکيل همايش هايی با زمينه هايی از جمله ايدز، اقدام به جذب نيرو و برنامه ريزی برای اعزام اين افراد به خارج و آموزش جهت هدف های براندازی می کردند."

آرش و کاميار علايی که سال ها نقش مؤثری در برنامه های مبارزه با ايدز در ايران داشته اند، اواخر ماه ژوئن –اوايل تيرماه- بازداشت شدند و برخی مدارک و وسايل آنها ضبط شده است.

روز ۲۴ ژوئن نيز سازمان آمريکايی "پزشکان حامی حقوق بشر" در نامه ای به رئيس جمهور ايران از گزارش مربوط به بازداشت اين دو نفر ابراز نگرانی کرده و خواستار اعلام اتهام يا آزادی فوری آنها شده بود.

برادران علائی در اکتبر ۲۰۰۷ در مجمع بهداشتی "اسپن" در آمريکا که يک گردهمايی از متخصصين برجسته امور بهداشتی آمريکا و ساير کشورها است شرکت کردند.

اعضای خانواده آرش و کاميار علايی می گويند اين دو برادر هيچ فعاليت سياسی نداشته اند و از انگيزه بازداشت آنها بی اطلاع هستند.

برادران علائی در برنامه های صدا و سيمای جمهوری اسلامی هم شرکت کرده اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتحاديه اروپا خواستار آزادی برادران علايی است، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016