جمعه 18 مرداد 1387

جزيياتی از بازداشت و سابقه فعاليت مسعود کردپور روزنامه نگار در کردستان، تبريز نيوز

تبريزنيوز: سرويس حقوق بشر: "مسعود کردپور"، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر مقيم بوکان ، توسط نيروهای وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"خسرو کرد پور" در گفتگويی تلفنی با سرويس حقوق بشر تبريز نيوز ، با اشاره به اين که چه دستگاهی حکم بازداشت برادرش "مسعود کردپور" ، را صادر و نهاد بازداشت کننده کدام بوده گفت:برادرم "مسعود" ، در روز پنج شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ ، برابر با روز خبرنگار در ايران ، بواسطه حکم بازداشت صادره از سوی دستگاه قضايی بوکان توسط نيروهای اطلاعاتی وابسته به وزارت اطلاعات ، در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال يافته است.
اين روزنامه نگار مقيم کردستان ، افزود:ماموران امنيتی در حالی که حکم قضايی ورود به منزل را داشتند به تفتيش ابزارهای کار حرفه ای چون کامپيوتر ، يادداشت ها و کتاب ها پرداخته و گوشی تلفن همراه ، کيس کامپيوتر ، پاسپورت ، تعدادی کتاب ، جزو و يادداشت را با خود برده اند.
خاطرنشان می سازد؛"مسعود کردپور"، ۳۷ ساله ، روزنامه نگار ، فعال حقوق بشر ، بنيانگذار بنياد دموکراسی و حقوق بشر کردستان ايران ، عضو NGO دفاع از محيط زيست و دارای مدرک فوق ليسانس جغرافی با سابقه ۲۱ سال تدريس در دبيرستان های بوکان است.
وی علاوه بر آن که در سال ۷۸ نيز بازداشت شده بود ، اخيرا از سوی دادگاه رسيدگی به تخلفات اداری استان آذربايجان غربی به اتهام تحريک معلمان و مصاحبه با رسانه های داخل و خارج از کشور ، به شهرستان تکاب تبعيد شده بود.

Copyright: gooya.com 2016