چهارشنبه 23 مرداد 1387

تجمع در اعتراض به سخنان رحيم‌ مشايی مبنی بر اعلام دوستی با ملت اسرائيل، ايسنا

تجمع جمعی از اعضای جنبش عدالت‌خواه دانشجويی در اعتراض به سخنان اخير رحيم مشايی در مقابل سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری ظهر امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتدای اين تجمع يکی از دانشجويان ضمن اعلام آغاز اين تجمع، گفت: اين تجمع در اعتراض به سخنان آقای مشايی مبنی بر اعلام دوستی با ملت جعلی اسرائيل برگزار می‌شود. اميدواريم ديگر شاهد چنين جسارت‌ها و حرمت‌شکنی‌هايی در فضای معطر به خون شهداء و نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشيم.

پس از آن تجمع‌کنندگان با سر دادن شعار مرگ بر اسرائيل به اقامه‌ی نماز پرداختند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هنگامی که دانشجويان مشغول نماز بودند چند نفر از اين دانشجويان در مقابل درب ورودی اين سازمان پرچم اسرائيل را ترسيم کردند و بروی ديوارهای اين سازمان شعارهای "مرگ بر اسرائيل و دوستانش"، همچنين "مرگ بر دوستان اسرائيل" را نوشتند.

تجمع کنندگان پس از اقامه‌ی نماز شعار دادند: مرگ بر اسلام آمريکايی، مرگ بر سازشکار، نه سازش نه تسليم نبرد با آمريکا، مادران فلسطين شرمنده شرمنده، سيد حسن نصرالله شرمنده شرمنده، شهيدان شرمنده شرمنده، خمينی خمينی شرمنده شرمنده، سکوت هر مسلمان خيانت است به قرآن.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ی اين تجمع، مرتضی فيروزآبادی دبير جنبش عدالت‌خواه دانشجويی، گفت: اعتراض ما به سخنان فردی است که در دولتی مشغول به کار است که اين دولت شعارهای اصولگرايی و انقلابی می‌دهد و اين موضوع برای ما مبهم است؛ چرا که انقلاب اسلامی آغازگر گفتمان اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمريکايی است و امام مهمترين ميراث شاخصه‌های اسلامی را برای ما به جای گذاشته است. اما متاسفانه در چنين شرايطی اين سخنان را می‌شنويم.

اين فعال دانشجويی ادامه داد: در اسلامی که امام به ما معرفی کردند بنا بود انقلاب اسلامی به الگوی مبارزاتی مسلمانان جهان تبديل شود، با تمام نظام‌هايی که مبانی الحادی دارد به مبارزه بپردازد، همه‌ی مظلومان عالم را ياری دهد و در مقابل مستضعفين ايستاده و به آنها راه مبارزه را بياموزد. در انديشه‌ی امام موضع ايشان نسبت به ملت صهيونيست شفاف و روشن بود اما انگار برخی می‌خواهند نگاه جديدی را در کشور باز کنند که امام در ساليان گذشته آن را رد کرده است.

وی با تاکيد بر اينکه دوستی با اسرائيل بدعتی جديد در کشور است، به فرموده‌ی امام مبنی بر اينکه "اسرائيلی‌ها غاصبند"، "يک اسرائيلی پايش را بگذارد ايران، بر مردم ايران واجب است که اينها را از بين ببرند"، "يهودی در کشورهای ديگر، با يهودی در فلسطين اشغالی فرق می‌کند. همه يهوديانی که در فلسطين اشغالی اسکان داده شده‌اند در حکم همان سربازان و اجزاء رژيم غاصب هستند و برخورد با آنها همانند برخورد با سربازان اسرائيلی است" اشاره کرد.

فيروزآبادی ادامه داد: مگر ما در جمهوری اسلامی، اسرائيل را به رسميت می‌شناسيم که قرار باشد ملتی به آن نام وجود داشته و با آن دوستی برقرار کنيم. از سوی ديگر مواضع مقام معظم رهبری نيز در اين زمينه شفاف است. ايشان فرموده‌اند ملت اسرائيل يک ملت جعلی و دروغی، اراذل و اوباش و قصاب و بی‌هويت هستند. حال ما قرار است با اين ملت دوست شويم؟

دبير جنبش عدالت‌خواه دانشجويی، با تاکيد بر اينکه ملت ايران در اين زمينه با شما همراه نيست؟ اظهار کرد: نگاه ملت ايران نگاه امام و رهبر نظام است و از مکتب آنها الگو می‌گيرد. ما از جناب رييس جمهور گلايه داريم که چرا با چنين سخنان و مواضعی برخورد نمی‌کند.

اين فعال دانشجويی در ادامه با بيان اين که در دنيا بزرگ‌ترين نقطه‌ی قوت کشور بحث سياست خارجی بوده است، ابرازعقيده کرد: اما در حال حاضر کشور ما اين پايگاه مقاومتی را از دست داده و چنين برخوردهای رييس جمهور قابل فهم نيست. آقای مشايی پس از اولين اظهارنظر در رابطه با دوستی با ملت اسرائيل عذرخواهی کردند اما تکرار اين سخنان جای سوال دارد.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد خط و فعاليت‌ها در جهت دوستی با ملت اسرائيل و بازگشايی دفتر حفاظت از منافع آمريکا و مواردی از اين دست باشد ما روش‌های ديگری را در پی خواهيم گرفت. از اينرو بدانيد که اين اظهارات بی‌پاسخ نخواهد ماند و اجازه‌ی ادامه‌ی اين سخنان را نمی‌دهيم.

پس از اين سخنان تجمع‌کنندگان شعار دادند مرگ بر مخالف رهبری.

به گزارش ايسنا، رجايی‌فر يکی از تسخيرکنندگان لانه‌ی جاسوسی با حضور در بين تجمع‌کنندگان با طرح اين پرسش که آيا آقای مشايی نمی‌داند که ملت اسرائيلی وجود ندارد؟ و آيا وی صدای امام و رهبر را نشنيده است؟ و آيا در اين کشور رشد نکرده؟ گفت: چرا بايد در حال حاضر بحثی در رابطه با منافقان جديد شروع شود.

وی ابراز عقيده کرد که منافقان افرادی هستند که در دوره‌ای جامه اصلاح‌طلبی پوشيده و قصد داشتند دولت غربی را در کشور حاکم کنند و امروز افرادی ديگر لباس اصولگرايی را پوشيده و می‌خواهند ريشه‌ی اصولگرايی را در کشور بزنند که در اين هنگام دانشجويان شعار دادند: مرگ بر منافقين جديد.

وی ادامه داد: ما يک روز در اعتراض به مخالفت با دوستی با آمريکا و مصر تجمع کرده و امروز برای دوستی با ملت اسرائيل تجمع می‌کنيم.

رجايی‌فر خاطر نشان کرد: اين سخن که شما دوست ملت اسرائيل هستيد معادل‌های بسياری دارد همچون اينکه ما دوست متجاوزان، اوباش، اراذل، قاتل‌ها و جنايتکاران هستيم. از اينرو استعفای مشايی کافی نيست بلکه ايشان بايد اظهار پشيمانی کرده و برخورد قانونی از سوی مراجع قضايی صورت گيرد.

وی ادامه داد: ای علمای اسلام به داد اسلام برسيد. در زمانی امام فرمود که در دورانی به آنها گفته‌اند که از سه چيز شاه، اسلام و اسرائيل حرف نزنيد آيا قرار است آن فضا در کشور تکرار شود.

وی تاکيد کرد: ما خواستار پاسخگويی رييس جمهور هستيم. از ايشان خواستاريم که اگر اصولگرا هستند پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه‌ی اين تجمع پوريزدان‌پرست به نمايندگی از دانشجويان عدالت‌خواه شيراز ضمن ياد از احمد متوسليان، گفت: آقای احمدی‌نژاد با طرح بحث هولوکاست به عنوان بزرگ‌ترين تکذيب‌کننده‌ی اين قضيه در سطح جهان مطرح است. آيا اين موضوع تاکتيک سياسی برای حفظ اصول است؟ اما با اين سخنان اصول را نابود کرده‌ايم.

وی افزود: اگر امام از پيش ما رفته است فرزندانش در اين کشور حضور دارند و اجازه نمی‌دهند برخی به خاطر منافع‌شان ارزش‌ها را زير پا بگذارند.

در اين هنگام تجمع‌کنندگان شعار دادند خمينی شاهد باش ما اعتراض کرديم، رهبرا شاهد باش ما اعتراض کرديم.

اين فعال دانشجويی خاطرنشان کرد: اينکه چه کسی تنها ادعای اصولگرايی کند کافی نيست. ملاک پيروی از خط امام و رهبری است. بر اين اساس ملت ما عقد اخوت با هيچ کسی نبسته است.

به گزارش ايسنا، هادی‌زاده يکی از فعالين دانشگاهی در ادامه‌ی اين تجمع، تاکيد کرد: اگر بسيج مستضعفين جهان اسلام تشکيل شده بود کسی جرات جسارت به فرزندان معنوی رسول‌الله را نداشت.

وی صحبت‌های مشايی و صحبت‌هايی که در اين راستا صورت گرفته را نشان از سياست خارجی نادرست و خطرناکی در شرايط فعلی دانست که تجلی آن در زمزمه‌ی بازگشايی دفتر حفاظت از منافع آمريکا در ايران شنيده شده است.

اين فعال دانشجويی ادامه داد: آنها می‌خواهند دفتر حفاظت از منافع آمريکا را در کشور باز کنند تا مردم آمريکا با اسلام آشنا شوند و ما آيا توان و نيروی لازم برای اين کار را داريم. آيا آنها بر شما غالب نمی‌شوند. آيا سربازانی که فکر می‌کنيم قرار است اين کارها را انجام دهند وجود دارند؟ نسخه‌ی اشتباهی پيچيده‌ايد، نسخه‌ی درست همان است که امام تاکيد کرد و بايد هسته‌ی مقاومت در سرتاسر جهان تشکيل شود.

وی با بيان اين که ما امروز خواهان محاکمه‌ی آقای مشايی توسط مقامات قضايی کشور هستيم تا به سياست خارجی مشکل‌ساز کنونی پاسخ داده شود، ابراز داشت که در غير اين صورت خود وارد عمل می‌شويم تا جوابی برای کودکان فلسطينی داشته باشيم.

در اين هنگام تجمع‌کنندگان شعار دادند کودکان فلسطينی شرمنده شرمنده.

بعد از بيان اين سخنان، ايالتی عضو جنبش عدالتخواه دانشجويی بيانيه‌ی تجمع‌کنندگان را خواند و آنها پس از آتش زدن پرچم اسرائيل دعای فرج را خواندند.

در اين تجمع پلاکاردهايی با اين مضامين وجود داشت: چه کسی غاصبان خانه‌ی حنظله را دوست دارد، اسرائيل را شيطان بر زبانت جاری کرد، خائنين به جهان اسلام، گزينه‌ی بعدی انقلابی‌گرايی دولا دولا نمی‌شود، دليل حمايت از دوست اسرائيل چيست؟ و...

همچنين در اين تجمع حضور نيروی انتظامی و انتظامات سازمان ميراث فرهنگی به چشم می‌خورد.

به گزارش ايسنا در بيانيه اين تشکل آمده است: انقلاب اسلامی در شرايطی به منصه ظهور رسيد که علی رغم اختلاف نظرات و تشتت آراء انقلابيون، پاره ای موارد نظير استکبار ستيزی، مبارزه با ظلم، مبارزه با اشغالگری، حمايت از مشتضعفين و ... جزء اصول لاينفک و غيرقابل خدشه آن به شمار می‌رفت. اين اصول که از ابتدای حرکت حضرت امام (ره) و در دل نهضت انقلابی مردم ايران به عنوان شعارها و به تعبير بهتر اجزای چشم انداز نظام اسلامی بيان می شد در طول ساليان مبارزه ادامه يافت و طبعا پس از پيروزی انقلاب اسلامی و در دست گرفتن حاکميت از سوی دينمداران بيشتر مورد تاکيد قرار گرفت، لکن در طول ساليان پس از انقلاب و تجربه حکومت دسته های مختلف سياسی شايد تنها اصلی که بتوان گفت کمابيش مفهوما و مصداقا مورد اتفاق تمامی آنها بوده" مبارزه جدی با رژيم اشغالگر قدس با غايت نابودی آن از عرصه هستی" باشد.

اين بيانيه می‌افزايد که اما اخيرا رياست سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری در سخنانی که آن را گستاخانه و نابخردانه خوانده‌اند، از دوستی با مردم اسراييل سخن گفته و عجيب تر آنکه در اظهارات مجدد خود به تکرار آن پرداخته است. معلوم نيست در شرايطی که خط امام و رهبری معظم انقلاب به عنوان محور اصولگرايی شناخته می شود چگونه در ابتدايی ترين اصول انقلاب اسلامی آن هم از سوی معاون رييس جمهور تشکيک حاصل می‌شود؟

در اين بيانيه آمده است: جای تاسف است در شرايطی که در گوشه و کنار، خبرهای سازش کشورهای عربی با رژيم غاصب صهيونيستی منتشر می شود و در شرايطی که انقلاب اسلامی ايران دوره حساسی را در حوزه سياست خارجی تجربه می کند و عبارات مسوولين کشورها مورد توجه دقيق رسانه‌ها قرار می گيرد، کسی که مسووليت سازمانی وی هيچ ربطی به حوزه سياست خارجی کشور ندارد و اسفناکتر آنکه منتسب به جريان اصولگرايی است، در کنفرانس مطبوعاتی خود به اظهار دوستی نسبت به همه مردم دنيا حتی مردم اسراييل می پردازد و بی پروايانه اعلام می دارد که بنده به حرف هايم افتخار می کنم و آنها را اصلاح هم نمی‌کنم.

نويسشندگان اين بيانيه معتقدند: اين سخنان در حالی اظهار می شود که ديدگاه‌های حضرت امام و رهبری معظم انقلاب در اين زمينه کاملا روشن بوده و بر اساس همين مبناست که فتوای جواز عمليات های استشهادی نيز از سوی ايشان صادر می شود و يا اينکه بنيانگذار جمهوری اسلامی صراحتا در قبال اين قوم موضع گيری می‌نمايند : "يهودی در کشورهای ديگر، با يهودی در فلسطين اشغالی فرق می‌کند. همه يهوديانی که در فلسطين اشغالی اسکان داده شده‌اند در حکم همان سربازان و اجزاء رژيم غاصب هستند و برخورد با آنها همانند برخورد با سربازان اسرائيلی است."

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع در اعتراض به سخنان رحيم‌ مشايی مبنی بر اعلام دوستی با ملت اسرائيل، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016