جمعه 8 شهریور 1387

دومين سالگرد کمپين يک ميليون امضا زير سايه ماموران امنيت! تغيير برای برابری

تغيير برای برابری - بزرگداشت دومين سالگرد کمپين يک ميليون امضا، پنج شنبه هفتم شهريور ماه با وجود تهديدات امنيتی برگزار شد. شيرين عبادی نيز روز ۵ شهريور ماه به همراه برخی از اعضای کمپين با محبوبه و خانواده اش ديدار کرد .

ديدار فعالان کمپين با محبوبه همزمان شد با سالگرد کمپين و دعوت مادر محبوبه از ياران کمپينی دخترش، اما با ورود نيروهای امنيتی و انتظامی به منزل ميزبان، اعضای کمپين تهران و شهرستان ها مجبور به ترک خانه شده و سالگرد کمپين را در مکانی ديگر گرامی داشتند.

ساعت پنج عصر، يک ساعت قبل از شروع مراسم در حالی که تعداد ۲۰ نفر از فعالان کمپين در منزل محبوبه کرمی مشغول آماده کردن مقدمات مراسم بودند، چند مامور لباس شخصی و انتظامی با ورود به منزل محبوبه کرمی، مادر محبوبه را تهديد به بازداشت دخترش کرده و خواستار خروج مهمانان از منزلش شدند. اين ماموران که حکم ورود به منزل را داشتند، بعد از دقايقی مجددا در منزل را بستند و ضمن فيلمبرداری و عکاسی از مهمانان مانع از خروج مهمانانی شدند که آماده ترک منزل محبوبه بودند. با وجود اين مراسم دومين سالگرد کمپين يک ميليون امضا را در منزل يکی از مادران صلح برگزارشد. هرچند در ان زمان محبوبه و مادرش به دليل حضور ماموران بيرون از منزلشان نتوانستند در کنار ياران خود باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين مراسم خديجه مقدم، عضو کميته مادران کمپين با تبريک دومين سالگرد کمپين اظهار اميدواری کرد که کمپين پر توان تر از قبل به فعاليت های خود ادامه دهد.

وی با اظهار تاسف از اينکه برخی از مهمانان و همچنين تعداد زيادی از داوطلبان کمپين که قرار بود در اين مراسم شرکت داشته باشند، به دليل تهديدات امنيتی و تغيير اجباری مکان مراسم، موفق به حضور در اين برنامه نشدند، گفت:"قرار بود کميته های مختلف گزارشی از فعاليت هايشان ارائه کنند که به دليل شرايط موجود اين گزارش ها در سايت تغيير برای برابری منتشر می شود."

زهره اسد پور، از فعالان کمپين رشت نيز در اين مراسم حضور داشت. اسد پور با نويد اينکه کمپين رشت پرتوان و با انرژی به فعاليت های خود ادامه می دهد، گفت:" به مناسبت سالگرد کمپين ما ضمن تهيه وتوزيع دفترچه هايی در سطح شهر، تعداد زيادی پين و کارت تبريک نيز توليد کرديم."

وی همچنين فعاليت های اعضای کمپين رشت در اعتراض به لايحه حمايت از خانواده را تشريح کرد. اسد پور تاکيد کرد:"کمپين در رشت همچنان پر قدرت پيش می رود و آنقدر قوی شده است که حتا دستگيری چند نفر در اين شهر نمی تواند اين فعاليت مسالمت آميز و گسترده را متوقف کند."

پروين ذبيحی از فعالان کمپين در مريوان از ديگر شرکت کنندگان در اين مراسم بود. ذبيحی با تشريح فعاليت های کمپين در مريوان، خواستار توجه ويژه فعالان زن به گسترش خشونت های ناموسی در کردستان شد.

وی با اشاره به برخی قتل های ناموسی که در چند ماه اخير اتفاق افتاده است وبا انتقاد ازمدافعان حقوق برابر در کم توجهی به اين موضوع از آنان دعوت کرد تمرکز بيشتری بر اين نوع خشونت ها داشته باشند. وی تاکيد داشت که اطلاع رسانی در اين زمينه خوب است اما کافی نيست .به گفته وی فعالان زن کردستان با تشکيل کميته ای تحت عنوان مبارزه با قتل های ناموسی ، برای توقف اين قتل ها تلاش می کنند.

کاوه کرمانشاهی از اعضای کمپين و فعال حقوق بشر در کردستان با اشاره به وضعيت زينب بايزيدی به روند احضار، بازداشت و صدور ۴ سال زندان برای وی و همچنين تعجيل فراوان در روند بازداشت وی حقوق بشر کردستان اعتراض کرد.

اعلام نتيجه دادگاه تجديد نظر امير يعقوبعلی، خبر خوش دومين سالگرد کمپين بود.

امير يعقوبعلی با اعلام اينکه حکم يک سال زندان تغزيری وی به دوسال حبس تعليقی تبديل شده است، از تمامی اعضای کمپين که از زمان بازداشت وی تا کنون در تمامی مراحل همراه وی بوده اند، سپاسگزاری کرد.نتيجه دادگاه تجديد نظر وی به دفتر شيرين عبادی وکيل وی ابلاغ شده است.

علی عبدی، از اعضای کميته مردان کمپين نيز با اشاره به اينکه در دو سال گذشته حدود ۱۶۰ نفر درجلسات آموزشی کميته مردان شرکت کرده اند، گفت:"حضور مردان در جنبش زنان از سويی ثابت می کند که تبعيض عليه زنان می تواند تبعيض عليه همه انسان ها باشد و از سوی ديگر يک گفتمان برابری طلبانه را از سوی مردان در جنبش زنان توليد می کند. "

وی اضافه کرد:" يکی از سوالات ما در کارگاه های مردان اين است که تاثير اين قوانين در زندگی مردان چيست و چه ضرری برای آنان دارد و حالا بعد از دو سال مصاديق بسياری از تاثير قوانين نابرابر در زندگی مردان توسط خود داوطلبان مرد تهيه شده است. "

احترام شادفر از کميته مادران کمپين نيز بر لزوم تلاش هرچه بيشتر برای جمع آوری امضا تاکيد کرد. وی گفت:"اگر هر يک از اعضای کمپين بنا را بر اين بگذارند که هر روز تنها يک امضا جمع کنند طی يک سال آينده تعداد بسيار زيادی امضا جمع خواهد شد و تعداد زيادی نيز به کمپين خواهند پيوست."

کمپين مثل يک رود خروشان از شهرهای بزرگ شروع شده و به روستاها نيز کشيده شده است.ژيلا بنی يعقوب، با بيان اين مطلب در جمع اعضای کمپين گفت:" به اعتقاد من هدف کمپين فقط جمع آوری امضا نبود و هدف مهمترآن آگاهی بخشی است که اين هدف در کمپين محقق شده است."

وی در ادامه به موضوع ائتلاف بر ضد لايحه حمايت از خانواده پرداخت:" خوشبختانه نقطه مثبت اين ائتلاف اين است که تا کنون بيش از سه هزار نفر با امضای بيانيه بر ضد لايحه موسوم به حمايت از خانواده نسبت به آن واکنش نشان داده اند و گرايش های مختلف فکری و سياسی نيز به اين ائتلاف پيوسته اند."

با وجود اينکه به دليل تغيير مکان، برخی از مهمانان موفق به شرکت در اين مراسم نشدند، دومين سالگرد کمپين يک ميليون امضا در جمع اعضای کمپين تهران و شهرهای کرمانشاه، سنندج و رشت گرامی داشته شد. پخش سرود جديد کمپين، ارائه تی شرت های توليد شده از سوی کميته هنری، پين ها و کارت تبريک های کمپين رشت وگزارش های کميته های مختلف کمپين تهران بخشی از برنامه های اين مراسم بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دومين سالگرد کمپين يک ميليون امضا زير سايه ماموران امنيت! تغيير برای برابری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016