جمعه 8 شهریور 1387

ممانعت از حضور بازماندگان قتل عام شدگان ۶۷ در خاوران، مجموعه فعالان حقوق بشر


صبح روز جاری طبق سنت هر ساله ، خانواده های زندانيان سياسی قتل عام شده تابستان ۱۳۶۷ جهت گراميداشت و برگزاری مراسم يادبود عزيزان خود عازم گورستان خاوران در جنوب شرقی تهران گرديدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دستگاه امنيتی از روزهای گذشته با تهديد تعدادی از خانواده هايی که سابقه شرکت در اين بزرگداشت را داشته اند قصد خود را جلوگيری از برگزاری اين مراسم اعلام نمود ، ساعاتی پيش که خانواده ها و افرادی که قصد شرکت در اين مراسم را داشتند عازم منطقه مذکور گرديدند با حجم زيادی از نيروهای انتظامی و لباس شخصی روبرو شدند.
نيروهای موتورسوار از قرارگاه حزب الله در حدفاصله يک کيلومتری گورستان خاوران به منطقه مذکور اعزام و همچنين نيروهای انتظامی با حضور در منطقه خاورشهر ، حدفاصل ۵۰۰ متری گورستان خاوران در مسير اصلی اتوبان به فاصله های اندکی از هم اتومبيلهای پليس با تعدادی سرنشين را مستقر نموده بودند و اصلی ترين راه ورود به گورستان در ابتدای خيابان "لبه زنک" را مسدود و ازهرگونه تردد فرد و حرکت به سوی گورستان جلوگيری مينمودند.
گزارش گرديده است در پی حضور نيروهای امنيتی و انتظامی در منطقه مذکور تعدادی از افرادی که قصد شرکت در مراسم را داشته اند بازداشت گرديده اند ، هويت افراد مذکور مشخص نمی باشد.
اين در حالی است که همچنان آقايان "محمد علی منصوری ، علی صارمی ، محسن نادری و ميثاق يزدان نژاد" به اتهام شرکت در بزرگداشت در سال گذشته دستگير گرديده بودند پس از گذشت يکسال بلاتکليف و همچنان در زندان به سر ميبرند. شايان ذکر است سازمان عفو بين الملل در طی روزهای اخير با اقدام به صدور اطلاعيه ای نگرانی خود را از برخورد دستگاه امنيتی با خانواده ها و شرکت کنندگان در مراسم خاوران اعلام داشته بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ممانعت از حضور بازماندگان قتل عام شدگان ۶۷ در خاوران، مجموعه فعالان حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016