پنجشنبه 14 شهریور 1387

معرفی يک کتاب از سوی اتحاديه روزنامه نگاران آلمان برای مقابله با سانسور و کنترل بر اينترنت

امنيت بيشتر برای خبرنگاران در مقابل جاسوسی در اينترنت

اتحاديه حفظ و نگهداری اطلاعات و مشاغل و همچنين اتحاديه روزنامه نگاران آلمان نگران آزادی بيان و مطبوعات هستند. قوانين جديد، امنيت در اينترنت و تلفن را هر روز بغرنج تر می کند.
ژورناليست ها، حقوقدانان و پزشکان عمده کسانی هستند که گريبانگير اين مسئله هستند در حاليکه آنها تا کنون از اين قانون مستثنا بودند. اما اين امکان وجود دارد که کاملا قانونی و بدون دردسرهای تکنيکی اين کنترل اينترنتی را مهار کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ژورناليست ها می توانند همچنان با احتياط با منابع خبری ارتباط بگيرند همجنين وکلا با موکلين خود و پزشکان با بيماران خود. ولی چگونه و چطور؟ همه راه های مهار کردن اين گونه جاسوسی در اينترنت بدون هيچگونه دشواری تکنيکی در کتاب "ناشناس يا مخفی در اينترنت" را انتشارات " يو فاو کی" بيرون داده که می توانيد از کتابفروشی انتشارات اتحاديه روزنامه نگاران آلمان سفارش بدهيد. قدم به قدم چگونگی استفاده از برنامه را برای شما توضيح می دهد که چگونه در اينترنت سير کنيد و از ايميل، چت و تلفن اينترنت استفاده کنيد ضمن اين که کاملا در امنيت باشيد و به صورت آنونوم يا ناشناس باقی بمانيد. خواننده ياد می گيرد که چگونه رد پای جاسوسان را از کامپيوتر يا از شبکه نت جهانی پاک کند. با مثال های عملی روزانه نشان داده می شود که با کدام متد کی و کجا استفاده شوند. برای اينکار اصلا نيازی به تخصص کامپيوتر نيست هرکس که با ايميل و چت و سير در اينترنت و همچنين برنامه آفيس آشنايی دارد کافيست که بتواند اين اعمال را انجام دهد و به شکل ناشناس در اينترنت سير کند.
اين کتاب همچنين دو تم مخصوص را در بر دارد:
چطور می توان با استفاده از تلفن موبايل مشخصات خود را مخفی کرد؟ و چطور می توان در کشورهای ديکتاتوری با سانسور مقابله کرد؟ اين بخش در کتاب بخصوص برای روزنامه نگاران و خبرنگاران فرستاده به کشورهای غير دمکراتيک و آزاد و همچنين برای کارکنان موسسات خيريه و کمک رسانی در اين گونه کشورهاست.
کتاب "ناشناس در شبکه اينترنت، مطمئن ارتباط بگيريم و تحقيق کنيم" از انتشارات "يو فاو کی" نوشته "پيتر برگر" در ۲۹۴ صفحه (۱۰۰ صفحه رنگی) چاپ شده است. قيمت اين کتاب ۲۹ يورو و ۹۰ سنت با هزينه پست است که می توانيد به زودی از طريق کتابفروشی انتشارات اتحاديه روزنامه نگاران آلمان www.djv.de/shop سفارش دهيد.

برگردان از اختر قاسمی

Copyright: gooya.com 2016