شنبه 16 شهریور 1387

عبدالله رمضان‌‏زاده: اصلاح‌‏طلبان به مردم اطمينان دهند که بيش از گذشته در برابر فشارها استوار می‌‏مانند، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
سخنگوی دولت اصلاحات گفت: اصلاح‌‏طلبان برای حضور در انتخابات بايد به مردم اطمينان دهند که بيشتر از گذشته در برابر فشارها استواری خواهند داشت.

عبدالله رمضان‌‏زاده در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: اصلاح‌‏طلبان بايد به مردم وعده بدهند که در پرهيز از خشونت علی‌‏رغم هزينه‌‏های سنگين، استوار خواهند ماند و در اين راه آبروی خود را نيز می‌‏گذارند اما اجازه نمی‌‏دهند هزينه‌‏ای بر مردم تحميل شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: شرايط برای حضور اصلاح‌‏طلبان در انتخابات رياست‌‏جمهوری آينده سخت است و مشکلات جدی و انتظارات بالای مردم در پيش روی آنها است، اما اساس‌ تفکر اصلاح‌‏طلبی يعنی همين.
رمضان‌‏زاده تاکيد کرد: ما به دنبال درست کردن بهشت برای مردم نيستيم و می‌‏خواهيم اوضاع آشوب‌‏زده فعلی را بهبود بخشيم و حداقل جلوی تخريب‌ اقتصاد ملی، سياست ملی و فرهنگ ملی را سد کنيم.
وی با بيان اينکه اصلاح‌‏طلبان پايبند به جمهوری اسلامی، روش‌‏های مسالمت‌‏آميز در اداره کشور و خواهان زندگی آرام و رو به توسعه برای مردم هستند، افزود:‌‏ ما بايد به مردم وعده بدهيم که در اين مسير حتی آبروی خود را خواهيم گذاشت و اجازه نخواهيم داد به مردم هزينه‌‏ای تحميل شود.
رمضان‌‏زاده گفت: طبيعی است که کانديدای اصلاح‌‏طلبان می‌‏تواند با حضور در انتخابات و انتخاب به عنوان رييس‌‏جمهور در بهبود شرايط کشور موثر باشد. با اين حال‌‏ بايد از تحريميان پرسيد که آيا شرکت نکردن آنها در انتخابات در وضعيت موجود کشور تاثير داشته است يا خير.
وی با بيان اينکه هيچ عاقلی در کشور وجود ندارد که بگويد وضعيت کشور از چهار سال پيش بهتر شده است، گفت: نگاهی به نتايج انتخابات گذشته نشان می‌‏دهد که ۴۲ درصد واجدان شرايط در انتخابات حضور داشتند و اگر ۱۰ درصد افراد تحريمی در انتخابات شرکت می‌‏کردند، وضع کشور هم‌‏اکنون اين نبود. نتيجه تحريم انتخابات وضعيت امروز است.
سخنگوی دولت اصلاحات با بيان اينکه جناح آمريکايی خالص مستقر در آن سوی مرزها و جناحی که معتقد به روش‌‏های آمريکايی در داخل کشور است، در نفی جمهوری اسلامی هم‌‏داستان هستند، افزود: جمهوری اسلامی متکی به آرای مردم، مورد خواست آمريکا نيست؛ آمريکايی که در دنيا از هيچ دموکراسی حمايت نمی‌‏کند، مگر آن دموکراسی‌‏هايی که خودش صادر کرده و از آن خودش است. اقتدارگرايان داخلی نيز با نوع تفکر شبه‌‏طالبانی خود، با رهبران مردمی مخالف هستند.‌ بنابراين همراهی اين دو تفکر در نفی رای مردم، نفی اصلاح‌‏طلبی و تخريب چهره‌‏هايی مانند خاتمی طبيعی است.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی در بخش ديگری از گفت‌‏وگوی خود تصريح کرد: مردم در انتخاباتی شرکت خواهند کرد که رای آنها به حساب آيد، نه در انتخاباتی که يک نماينده مجلس تنها با دو درصد آرای واجدين شرايط منطقه خود، راهی مجلس شود.
رمضان‌‏زاده افزود: ما وظيفه داريم به مردم اعلام کنيم که برای برگزاری انتخابات آزاد فشار خواهيم آورد و تلاش خواهيم کرد تا رای مردم محترم باشد، هر چند اگر مردم نيز در انتخابات حتی با شرايط حداقلی شرکت کنند، امکان تقلب کم می‌‏شود.
وی گفت: «تخريب شديد اصلاح‌‏طلبان در دوران حاکميت خاتمی»، «تصويری غلط از بهشتی که برخی فکر می‌‏کردند شش ماهه به آن می‌‏رسند» و «شناخت مردم از افرادی که به تعبير امام(ره) توان اداره يک نانوايی را نداشتند»، باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات قبلی شد. چنانکه امروز هم با حضور دولت نهم، اين فرصت برای مردم به وجود آمد که تجربه کنند نمی‌‏شود با شعار مملکت را اداره کرد.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی افزود: نمی‌‏توان شعار عدالت داد اما گزارش‌‏های رسمی و دولتی بگويد که فاصله ميان اغنيا و فقرا بيشتر شده است. دولت فعلی اين مشکل را در جامعه ايران حل کرد که مردم به کسانی رای بدهند که شعارهای عملی و واقعی بدهند.
رمضان‌‏زاده در ادامه همين بخش از سخنانش تاکيد کرد: مردم در دوره حاکميت دولت نهم فهميدند که اگر کسی وعده بدهد تورم را دو درصد پايين می‌‏آورد، صالح‌‏تر از کسی است که وعده می‌‏دهد يک باره تورم را تک‌‏رقمی خواهد کرد.
وی، پايبندی به قانون و برنامه‌‏محوری را مبنای ائتلاف ميان گروه‌‏های متنوع اصلاح‌‏طلب در انتخابات آتی برشمرد و افزود: اگر خاتمی بيايد و اصلاح‌‏طلبان بر مبنای برنامه‌‏ای مشخص برای اداره کشور به ائتلاف برسند، فضا برای پيروزی اصلاح‌‏طلبان فراهم است.
رمضان‌‏زاده در پايان درباره معرفی مهدی کروبی از سوی حزب اعتماد ملی به عنوان کانديدای رياست‌‏جمهوری، گفت: ما با بسياری از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی دوست هستيم و دليلی برای تضعيف اين حزب نمی‌‏بينيم اما مطمئن هستيم که با حضور آقای خاتمی، آقای کروبی نيز از ايشان حمايت می‌‏کند.

Copyright: gooya.com 2016