دوشنبه 25 شهریور 1387

آزادی موقت سه نفر از بازداشت شدگان آذربايجانی در ضيافت افطار، کميته گزارشگران حقوق بشر


بر اساس آخرين اخبار رسيده امروز يکشنبه ۲۴ شهريور ماه ۸۷ سه نفر از بازداشت شدگان آذربايجانی مراسم افطاری چهارشنبه شب در خيابان نواب تهران، در ساعت ۷ عصر آزاد شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهندس محمد عباسپور، يوسف هوشيار و شهباز ابراهيم نژاد سه بازداشتی بودند که امروز با به قيد ضمانت از زندان اوين آزاد گشتند. با آزادی اين فعالين آذربايجانی تعداد زندانيان محبوس مربوط به اين مراسم به ۹ نفر کاهش يافت. پيش از اين نيز شش تن از بازداشت شدگان که عموما شامل زنان و کودکان می شوند آزاد شده بودند. خاطر نشان می شود نيروهای امنيتی در شامگاه چهارشنبه ۲۰ شهريور با يورش به منزل يکی از فعالين آذربايجانی نزديک به بيست نفر از شرکت کنندگان در يک ضيافت افطاری را دستگير و روانه بند ۲۰۹ زندان اوين نمودند.

عليرضا صرافی(مدير مسئول ماهنامه توقيف شده ديلماج)،اکبر آزاد (نويسنده مجله وارليق)٬ حسن راشدی(نويسنده مجله وارليق)٬ سعيد محمدی موغانلی (شاعر و روزنامه نگار)، حسن رحيمی بيات (فعال حقوق بشر)٬ حسين حيدری (مدير مسئول نشريه دانشجويی اولوس)، عباس نعيمی (فعال مدنی - عضو N.G.O "اورين" شهرستان خوی)، مهدی نعيمی(شاعر ومدرس زبان ترکی در دانشگاهها)٬ و صياد محمديان٬ اسامی افرادی است که همچنان در بازداشت به سر می برند.

به گفته خانواده ها نامبردگان حق تماس تلفنی با خانواده هايشان و ملاقات با وکلايشان را نداشته اند وخانواده ها از وضع جسمانی آنان بی اطلاع اند و نگران سلامتی عزيزانشان هستند.همچنين مسئولين ذی ربط نيز از دادن هر گونه اطلاعات در مورد اتهام بازداشت شدگان به خانواده آنها خودداری می کنند.

Copyright: gooya.com 2016