چهارشنبه 27 شهریور 1387

مطهری، نماينده تهران: از نظر ما فقط سه نفر امضای خود را پس گرفته اند، هم اکنون ۷۸ امضا برای سئوال از رئيس جمهور وجود دارد، انتخاب

خبرگزاری انتخاب: مطهری با اعتقاد به اين ‌که اگر کسی قصد پس گرفتن امضايش را داشت بايد پس از اعلام وصول طرح با مراجعه به هيات رييسه امضای خود را پس بگيرد، گفت: کسانی که طرح سوال از رييس جمهور را امضاء کرده بودند تعهد شفاهی داده بودند که امضاءهايشان را پس نگيرند، هم ‌اکنون هم فقط سه نفر امضاشان را پس گرفتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده مردم تهران با بيان اين نکته که طرح سوال از رييس جمهور منتفی نشده است، گفت: اين طرح را موقتا پس گرفتيم.

علی مطهری با انتقاد ازعملکرد هيات رييسه در عدم اعلام وصول طرح سوال از رييس جمهور، گفت: از نظر ما فقط سه نفر امضای خود را از طرح سوال از رييس جمهور پس گرفتند.

وی اضافه کرد: طبق آيين‌نامه هيات رييسه موظف بود پس از دريافت طرح سوال از رييس جمهور آن را اعلام وصول کند، اما هيات رييسه با فضاسازی‌هايی مانع از اعلام وصول اين طرح شد.

مطهری با اعتقاد به اين ‌که اگر کسی قصد پس گرفتن امضايش را داشت بايد پس از اعلام وصول طرح با مراجعه به هيات رييسه امضای خود را پس بگيرد، گفت: کسانی که طرح سوال از رييس جمهور را امضاء کرده بودند تعهد شفاهی داده بودند که امضاءهايشان را پس نگيرند، هم ‌اکنون هم فقط سه نفر امضاشان را پس گرفتند.

عضو کميسيون فرهنگی مجلس، با بيان اين‌که طرح سوال از رييس جمهور ۷۸ امضاء دارد، خاطر نشان کرد: نمی‌دانم در پشت صحنه چه اتفاقی افتاد که يک مرتبه اعلام کردند که برخی امضای خود را پس گرفتند. هنوز هم نسبت به اين مسئله مطمئن نيستم، چون اگر می‌خواستند امضاهايشان را پس بگيرند بايد به ما مراجعه می‌کردند که امضاءها را جمع‌آوری کرده بوديم.

مطهری طرح سوال از رييس جمهور با طرح انتزاع سازمان ميراث فرهنگی از رياست جمهوری را بی‌ارتباط دانست و گفت: بحث ما اين بود که چرا رييس جمهور نسبت به سخنان مشايی واکنشی نشان نداد و علی‌رغم اعتراض نمايندگان و مراجع او همچنان به عنوان معاون رييس جمهور مشغول فعاليت است.

مطهری با بيان اين‌که منتقد روش مديريتی دولت هستيم، افزود: قبل از جمع‌ آوری برای طرح سوال از رييس جمهور با موافقان و امضا کنند گان آن اتمام حجت شده بود که امضاهايشان را پس نگيرند. اين طرح ۸۱ امضاء داشت و هم‌اکنون با وجود ۷۸ امضا همچنان تعداد امضاهای آن بيش از حد نصاب است، اما آقای باهنر امروز در جلسه‌ علنی يک دفعه گفت که ۲۰ نفر امضاهايشان را پس گرفتند.

اين عضو کميسيون فرهنگی مجلس، افزود: به همين دليل هيات رييسه به تشکيک افتاد و نتوانست در مورد اعلام وصول اين طرح به جمع‌بندی برسد. از اين‌رو طرح را موقتا پس گرفته ‌ايم و پس از بررسی امضاها اگر واقعا کسانی امضاهايشان را پس گرفته باشند، با جمع ‌آوری مجدد امضا ها اين طرح را بار ديگر ارايه می دهيم.

Copyright: gooya.com 2016