جمعه 29 شهریور 1387

اتحاديه‌‏ اروپا تعليق غنی‌‏سازی توسط ايران را شرط لازم برای آغاز مذاکرات اعلام کرد، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
در پی انتشار گزارش آژانس بين‌‏المللی انرژی اتمی درباره فعاليت‌‏های هسته‌‏ای‌‏ ايران،‌‏ اتحاديه‌‏اروپا اين کشور را به عدم همکاری با آژانس متهم کرد.

به گزارش"ايلنا"‌‏به نقل از شين‌‏هوا، اتحاديه‌‏اروپا روز پنج‌‏شنبه مراتب تاسف خود از عدم تعليق فعاليت‌‏های هسته‌‏ای توسط ايران را ابراز کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرانسه که رياست دوره‌‏ای اتحاديه‌‏اروپا را بر عهده دارد در اين باره مدعی شد ايران از همکاری با آژانس در مورد پاسخگويی به سوالاتی که در فهرست آنها در گزارش آمده است، امتناع کرده است.
اين موضع‌‏گيری در حالی بيان شد که گزارش روز دوشنبه آژانس حاکی از همکاری ايران با آژانس و فراهم آوردن زمينه‌‏های راستی‌‏آزمايی فعاليت‌‏های هسته‌‏ای ايران بود.
همچنين در ادامه از سهيم بودن اتحاديه اروپا در نگرانی«محمد البرادعی»، دبير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی در مورد پاسخ ندادن ايران به سوالاتی درباره فعاليت‌‏های احتمالی اين کشور برای توليد سلاح‌‏های هسته‌‏ای خبر داده شده است.
اتحاديه اروپا در پايان پذيرفتن قطعنامه‌‏های شورای امنيت سازمان ملل متحد و تعليق غنی‌‏سازی اورانيوم توسط ايران را پيش‌‏شرط لازم برای از سرگيری مذاکرات اعلام کرد.

Copyright: gooya.com 2016